Spierpijn In De Buikspieren: Hoe Voorkom Je Het + Tips

Spierpijn in de buikspieren kan zeurend en soms pijnlijk zijn. Je hoeft je gelukkig geen zorgen te maken. Spierpijn is een proces waarbij het lichaam zich sterker aan het maken is. Spierpijn is dan ook niets anders dan je lichaam dat keihard aan het werk is om de buikspieren sterker te maken.

Wanneer je spierpijn hebt wordt de samenwerking met de bloedvaten verbeterd. De voedingsstoffen en het zuurstof kunnen hierdoor gemakkelijk bij de spieren komen. Om meer kracht te kunnen zetten met de spieren zullen de spieren groeien. Het kan zo zijn dat de groei gepaard gaat met pijn.

Het is niet prettig om pijn te hebben en je hoeft echt geen pijn te hebben om de buikspieren op een natuurlijk manier te laten groeien. Je kunt de buikspieren gelukkig laten groeien zonder spierpijn te hebben. Ik geef je graag enkele tips die je helpen bij het voorkomen van spierpijn in de buikspieren.

Hoe voorkom ik spierpijn?

Eigenlijk is het voorkomen van spierpijn niet altijd mogelijk. Je kunt alleen zonder spierpijn leven als je stopt met het trainen van spieren of sporten in het algemeen. Ik verwacht dat dit niet je bedoeling is. Je wilt je spieren juist laten groeien en vooruitgang boeken.

Om spierpijn te voorkomen is een goeie warming up belangrijk. Met een warming up warm je de spieren rustig op. De buikspieren kun je gemakkelijk opwarmen door even vijf minuten te rennen of een aantal sets heel rustig uit te voeren. Wanneer je de trainingsintensiteit te snel opschroeft is de kans op spierpijn namelijk het grootst. Door de spieren te laten wennen zorgt je dat de toevoer van zuurstof en voedingsstoffen langzaam toeneemt. Je kunt hierdoor rustig trainen en het lichaam laten wennen aan het intensief trainen van de buikspieren.

Een normale warming up duurt 10 minuten of meer. Het opwarmen van de buikspieren kun je meestal al in minder dan 5 minuten doen. Gelukkig zijn er veel mensen die nauwelijks last hebben van spierpijn in de buikspieren. Je kunt in dit geval kiezen om geen warming up te doen.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Download het simpel te volgen weekmenu incl. recepten, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en ik stuur het gratis naar je toe.

Geef je lichaam rust

Als de spierpijn bijna niet meer is uit te houden is het tijd om je lichaam de rust te geven die het nodig heeft. In tijden van rust kan het lichaam herstellen en bijkomen van zware trainingen.

Geef je lichaam soms een tijdje de rust om te herstellen. Wanneer je de buikspieren week in week uit traint kan het namelijk zomaar gebeuren dat het lichaam zich moeilijk kan herstellen. Na een periode van herstel zullen de buikspieren uiteindelijk weer kunnen groeien en is het gemakkelijker om zichtbare buikspieren te ontwikkelen.

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam?

Ongebruikelijke tips om snel buikvet te verbranden en die platte en strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je mijn favoriete boek aan hierover.

Dit boek heeft duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu de baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

1 Reactie op "Spierpijn In De Buikspieren: Hoe Voorkom Je Het + Tips"

  1. kilkens stams

    says:

    ik heb veel last van scoliose,artrose, vernauwing in de wervelkolom, duscusuitpuilingen, gewrichten die op zenuwen drukken midden in de rug ,breukje in bekken en scheurtje door van, bijna niet uit te houden van de pijn

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *