Buikoefeningen, de manier om een mooie strakke buik te krijgen!

Buikspieren zorgen voor een mooie platte buik! De buikspieren zitten in de buikstreek en kun je met buikoefeningen versterken. Als je voldoende buikoefeningen doet en gezond eet kun je een sixpack krijgen. De zes buikspieren worden dan goed zichtbaar. Het kunnen trouwens vier tot tien spieren zijn en hoeven er niet per se zes te zijn. Als je voldoende buikoefeningen doet dan zal je er vanzelf achter komen hoeveel buikspieren jij hebt. Is het een four pack, sixpack of ten pack?

Hoe krijg je een zichtbare sixpack?

Als je wilt dat je buikspieren goed zichtbaar worden dan zal je intensief buikoefeningen moeten gaan doen. Een mooie platte buik zal het gevolg zijn en een zichtbare sixpack. Het is natuurlijk ook belangrijk om een eventueel laagje vet weg te werken. Dit kun je doen door naast de intensieve buikoefeningen ook cardio oefeningen te doen om vet te verbranden. Natuurlijk is het ook belangrijk om de juiste voeding te eten. Eet niet teveel vetten en richt je vooral op eiwitrijke voeding. Door minder koolhydraten te eten zal je minder lichaam minder vetten aanmaken. De eiwitrijke voeding helpt je tevens om je spieren te versterken en om spiermassa aan te maken. Een combinatie van de juiste voeding, de juiste buikoefeningen en cardio oefeningen om vet te verbranden zullen ervoor zorgen om je six pack naar voren te laten komen.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Download het simpel te volgen weekmenu incl. recepten, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en ik stuur het gratis naar je toe.

Welke buikoefeningen kun je doen voor een mooie buik?

We zullen een aantal buikoefeningen welke je kunt gaan doen om een mooie platte buik te krijgen. Ze variëren van een eenvoudig niveau tot een wat meer complexer niveau. Bekijk welke oefeningen jij prettig vind om mee te starten. Doe iedere dag een aantal verschillende buikoefeningen om een vast ritme van trainen te krijgen en ook om natuurlijk een mooie buik te krijgen. Een heerlijke platte buik om volop van te genieten als je over het strand loopt of langs het water. Het is heerlijk om de bewondering in de ogen van iedereen te zien als je voorbij loopt.

De buik fiets oefening!

Deze buikoefening is ook wel bekend als luchtfietsen. De oefening zal je vast en zeker wel een keer op school gedaan hebben of in huis. Het is een uitstekende oefening om een sixpack te krijgen. Om de buik fiets oefening goed te doen heb je een zachte vloer of een vloermat nodig. Ga op je rug liggen en plaats je handen naast je hoofd. Trek hierna je knieën omhoog en maak een fietsende beweging. Je kunt je schouders ligt van de grond halen terwijl je aan het luchtfietsen bent. Richt je goed op de buikspieren om zo een maximaal rendement van deze buikspierenoefening te krijgen. Zorg voor een rustige en stabiele ademhaling. Na een tijdje zal je de buikspieren gaan voelen. Doe iedere dag een paar reps (herhalingen) meer om zo je buikspieren iedere dag een extra push te geven.

Buikspieroefeningen: de traditionele crunch

Een oefening om mee te beginnen is de crunch. Het is een van de basis oefeningen onder de buikspieroefeningen om je buik te trainen. Er zijn een aantal verschillende varianten. Begin de crunch door op de grond te gaan liggen op een matje of zachte ondergrond en buig dan je knieën. Je voeten blijven plat op de grond staan. Je handen breng je naar de zijkant van je hoofd.

Nu breng je je hoofd naar je knieën. Vervolgens kun je weer terugzakken en de oefening herhalen. Doe dit tien tot vijftien keer en herhaal de setjes twee tot drie keer. Let erop dat je de kracht om je hoofd naar je knieën te brengen vanuit je buik laat komen en niet vanuit je nek. Het is een uitstekende oefening om iedere dag te doen.

Een variant is om je rechter elleboog naar je linkerknie te brengen en andersom. Op die manier is het mogelijk om ook je schuine buikspieren te trainen. Het is wel wat zwaarder dan de normale crunch en zorgt voor een welkome afwisseling. Zorg voor een regelmatige ademhaling en als je omhoog komt is het goed om uit te ademen.

Buikoefeningen: de omgekeerde crunch

Een andere variant op de buikspieroefening de crunch is de omgekeerde crunch. Deze oefening is een stuk zwaarder en je zult deze oefening minder vaak kunnen doen dan de normale crunch. Start de omgekeerde crunch buikspieroefening door op de grond te gaan liggen en de knieën in een hoek van negentig graden te buigen. Plaats je handen aan de zijkant van e hoofd. Nu breng je niet je hoofd naar je knieën, zoals bij de normale crunch. Je moet nu je benen de lucht in drukken en je buikspieren gebruiken om je heupen los van de grond te krijgen. Als je bijna het plafond kunt aantikken met je voeten breng je ze weer terug in de beginpositie. Laat je buikspieren al het werk doen en ga vooral je rug niet forceren bij de omgekeerde crunch. Het is een van de wat zwaardere buikoefeningen.

Buikoefeningen: de verticale been crunch

Een geweldige oefening om een mooie buik te krijgen is deze oefening. Het is net als de omgekeerde crunch een zwaardere oefening dan de eerste twee buikoefeningen. Het is een uitstekende oefening om de rechte buikspieren te trainen.

Start de oefening door wederom op de vloer te gaan liggen. Ga mooi plat liggen en plaats je armen naast je lichaam. Steek nu je benen recht voor je uit in een hoek van negentig graden. Nu breng je jouw borstkast en hoofd richting je voeten. Strek je handen nu zo ver mogelijk uit naar je voeten. Ga vervolgens weer terug naar de basispositie. Zorg voor een rustige ademhaling. Het is belangrijk om jezelf niet te forceren als je deze oefening gaat doen.

Vier uitstekende oefeningen om een buik om van te dromen te krijgen.

Hierboven hebben we vier goede buikoefeningen besproken waarmee ook jij een mooie platte buik zult krijgen. Het is goed om te ontdekken hoe je met een eenvoudige dagelijkse workout en een goed dieet een goddelijk lichaam kunt krijgen. Een onderdeel van jouw goddelijke lichaam is natuurlijk een buik waar iedereen jaloers van wordt.

Ongebruikelijke tips om snel buikvet te verbranden en die platte en strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je mijn favoriete boek aan hierover.

Dit boek heeft duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu de baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *