click tracking

Buikspieroefeningen na keizersnede, hoe je snel kunt herstellen

Het krijgen van een baby is wonderbaarlijk mooi. Vaak gebeurt dit op een natuurlijke manier.

Echter soms is er ook de hulp nodig van bijvoorbeeld een keizersnede. En zolang de moeder als het kind het na die tijd goed maken is alles geslaagd.

En dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Echter hoe komt u weer in vorm nadat u een keizersnede heeft gehad.

Welke buikspieroefeningen na keizersnede kunt u bijvoorbeeld doen? Er zijn vele mogelijkheden om weer goed in vorm te komen na een keizersnede.

Enkele algemene punten

Om te herstellen is het belangrijk dat u diep en laag in de buik ademhaalt. Door deze ademhaling bij de buik komt u meer tot rust en ook ontstaat er meer ruimte in de buik. De doorbloeding zal tevens beter worden in de buik en rond de bekken. Hierdoor kan de wond sneller herstellen van de keizersnede. Als u op uw rug gaat liggen dan ademt u automatisch diep in uw buik. Probeer het uit, zodat u weet hoe het voelt.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Download het simpel te volgen weekmenu incl. recepten, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en ik stuur het gratis naar je toe.

Buikspieroefeningen na keizersnede

De buikspieren tussen de navel en het schaambeen zijn de dwarse buikspieren. Deze zorgen voor een stabiele bekken en het goed werken van de bekkens. Doordat u zwanger bent geweest zijn deze spieren uitgerekt. En om ze weer terug te krijgen naar de staat waarin ze voor de zwangerschap waren is het belangrijk dat u ze gaat trainen. Tijdens de kraamperiode is het trouwens af te raden om buikspieroefeningen te doen.

Enkele oefeningen

Ga op uw rug liggen en beweeg uw voeten omhoog en omlaag. Draai ook kringetjes met uw benen en voeten. Span uw spieren van de bovenbenen aan en druk uw knieen naar beneden in bed. Buig ook uw knieën.

Buikspieroefeningen na een keizersnede

Span de dwarse buikspieren aan door lichtelijk de onderbuik in te trekken en hierbij rustig door te ademen. Doe een hand op de navel en een hand onder de navel en span dan de schuine buikspieren aan. Doe dit door de knieën te buien en de voeten plat op de grond te plaatsen.

De juiste oefeningen!

Als u verstandig bent dan doet u de oefeningen samen met een sportinstructeur of gaat naar een groep die er speciaal is voor vrouwen die een keizersnede hebben gehad. Hiermee krijgt u de juiste ondersteuning en hulp. Mogelijk dat uw vroedvrouw u ook de juist tips kan geven. Dat maakt het dan een stuk gemakkelijker, omdat zij dan de persoon kan zijn die u hierbij helpt.

Wanneer beginnen?

Vaak kunt u zelf het beste aanvoelen wanneer u klaar bent om te beginnen met de oefeningen. Buispieroefeningen na keizersnede zijn vaak gericht op de juiste spiergroepen van de buik. En ze voorkomen ook dat u uw wond teveel belast.

Wij wensen u veel succes met het doen van de oefeningen.

Direct starten!

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam?

Ongebruikelijke tips om snel buikvet te verbranden en die platte en strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je mijn favoriete boek aan hierover.

Dit boek heeft duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu de baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

2 Reacties op "Buikspieroefeningen na keizersnede, hoe je snel kunt herstellen"

  1. Setrosentono Tanja

    says:

    mijn jongen is nu bijna 10maanden oud en ik na de keizersnee geen enkele keer geoefend. heeftf het nu nog zin om de buik te trainen want die is een beetje gaan hangen.

    groetjes,
    Tanja

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *