click tracking

4 Schuine Buikspieren Oefeningen voor een Sexy Buik

Door het doen van buikspieroefeningen kun je jouw buikspieren naar voren laten komen. Ook kun je weer een mooie strakke en platte buik krijgen. Het is een kwestie van voldoende trainen en ook om volop buikvet kwijt te raken. Wat je vaak ziet is dat bij het doen van de buikspier trainingen er volop getraind wordt gericht op de rechte buikspieren.

De schuine buikspieren worden vaak vergeten zonder dat je er erg in hebt. En dat is natuurlijk jammer. Het is belangrijk om alle buikspier groepen volop aandacht te geven. Zo krijg je een mooie, sexy en zeer aantrekkelijke buik.

De obliques van je buik!

Een ander woord voor schuine buikspieren is obliques. Het is een Engelse term welke je bij sommige buikspier trainingen tegenkomt. Als je een goed trainingsschema hebt dan zal je hier ook de schuine buikspieren bij trainen. De schuine buikspieren zorgen voor een stevigere buik. Ook zorgen ze voor het roteren van de wervelkolom.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Download het simpel te volgen weekmenu incl. recepten, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en ik stuur het gratis naar je toe.

Welke oefeningen kun je doen om je schuine buikspieren te trainen?

Het is natuurlijk goed om volop te praten over het belang van de schuine buikspieren en hoe je ze kunt trainen. Het is echter ook van belang om de oefeningen te doen. Zonder de schuine buikspieren te trainen zal er namelijk niet veel veranderen. Je blijft een ronde buik houden of een buik met love handles of dunne laagjes blubberend vet. En daar wil je natuurlijk vanaf! Laten we een aantal schuine buikspier oefeningen met je doornemen.

Het is belangrijk dat je vooral in het begin volop de tijd neemt om te ontspannen en je buikspieren goed te gaan trainen. Focus je op het uitvoeren van de oefening en niet op het aantal herhalingen. Als je een keer de basis beheerst dan zal het gemakkelijk voor je worden om de oefeningen sneller en vaker te gaan doen. Weet dit en laat je niet gek maken! Laat je ook niet demotiveren doordat je minder oefeningen kunt doen. Het ritme komt vanzelf en dan zal je als een trein gaan.

Oefening #1: twisted crunch

Een van de beste manieren om je buikspieren te gaan trainen is met de twisted crunch. De twisted crunch richt zich volledig op de schuine buikspieren. Ga op de grond liggen en houd je knieën wat gebogen. Breng je handen naar de zijkant van je hoofd en raak je hoofd met je vingertoppen aan. De onderrug moet goed op de grond blijven! Kom nu omhoog met je hoofd en breng je rechter elleboog naar je linkerknie. Houdt het twee tot drie seconden vast en kom dan weer terug naar de grond. Breng nu de linker elleboog naar de rechter knie. Houdt wederom twee tot drie seconden deze positie vast en kom weer terug naar de grond. Herhaal deze oefening tien tot vijftien keer. Houdt een pauze van een halve minuut en start opnieuw.

Oefening #2: seated twist

Ga op een bankje zitten en neem een halter vast in beide handen. Strek je armen nu en houdt ze zo ver als je kunt uit elkaar. Nu moet je je buikspieren aanspannen en je volledig gaan focussen op de buikspieren. Alle kracht bij deze oefening moet uit de (schuine) buikspieren komen. Draai nu naar links en daarna naar rechts door de kracht vanuit je schuine buikspieren te gebruiken. Start langzaam en voer dan het tempo wat op.

Als je de oefening te licht of te gemakkelijk vindt dan kun je natuurlijk met zwaardere halters gaan werken.

Oefening #3: side plank

Dit is een gemakkelijke oefening, die je overal kunt uitvoeren. Start door op je zij te gaan liggen en je helemaal uit te strekken. Buig je elleboog wat en breng nu je gestrekte been omhoog. Focus je kracht op de schuine buikspieren. Als je het hoogste punt bereikt houdt je het een paar seconden vast en ga je weer terug. Als dit te zwaar is dan beweeg je je been alleen omhoog en dan weer omlaag. Natuurlijk zal je ook even moeten omrollen om ook je andere been te gaan doen.

Oefening #4: foot to foot crunch

Ga op je rug op de grond liggen. Breng je schouders iets omhoog en beweeg nu je handen naar je enkels. De ene keer breng je de handen naar de linker kant van je enkels en de andere keer naar de rechterkant van je enkels. Iedere keer als je weer terug komt kun je even je schouders op de grond laten steunen.

Het is een zware oefeningen welke je in het begin een paar keer kunt doen. Later kun je het aantal herhalingen opvoeren.

Alternating crunches voor een sexy buik

Ga op de grond liggen en ook op je rug. Doe je benen omhoog en plaats je handen links en rechts van je hoofd. Spreid je armen en tik met de linker elleboog de rechter knie aan. Ga hierna met je rechter elleboog naar de linker knie. Laat de kracht vanuit je buikspieren komen. Zorg ook voor een mooie vloeiende beweging.

De alternating crunches zijn gemakkelijk om te doen en al snel zal je deze oefening goed beheersen.

Start vandaag nog met trainen!

Het is belangrijk om de oefeningen goed door te lezen om ze daarna in de praktijk te brengen. Als je vanuit je luie stoel de oefeningen doorleest zal je niet veel helpen om die moorddadig sexy buik te krijgen waar je van droomt. Je zult in actie moeten komen om van het vet rondom je middel af te komen en om die buikspieren te gaan kweken.

Natuurlijk is het ook belangrijk om gezond en goed te eten. Eet minder junkfood en let erop om meer vet verbrandende voedingsmiddelen te nemen.

Ongebruikelijke tips om snel buikvet te verbranden en die platte en strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je mijn favoriete boek aan hierover.

Dit boek heeft duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu de baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

7 Reacties op "4 Schuine Buikspieren Oefeningen voor een Sexy Buik"

  1. Jesseee

    says:

    hallo,

    ik wilde voor deze zomer een mooie strakke buik krijgen om de chicks op het strand te versieren. ik denk dat k veel te laat begonnen was want na 4 weken merkte ik helemaal niks. ik deed elke dag buikspieroefeningen en ging ook twee keer per week hardlopen. deed ik wat verkeerd of moet ik eerder beginnen? help!

    • Johan Schippers

      says:

      4 weken is inderdaad net iets te kort om echt goed resultaat te zien. Je was zo te zien wel goed op weg! Buikspieroefeningen combineren met cardio zorgt dat je een heel mooi, strak lichaam krijgt. Vergeet echter ook niet op je eten te letten! Als je drie keer per week patat haalt nadat je een workout gedaan hebt, zul je er weinig van zien. Begin dus volgende keer wat eerder en zorg voor een gevarieerd dieet!

  2. Janis

    says:

    Krijg ik met deze oefeningen mooie abs / sixpack? Dat wil ik heel graag nml.

    Mvg Janis

    • Dennis

      says:

      Moet volgens mij wel lukken. Maar dan moet je daarnaast natuurlijk wel ook letten op je eten en drinken enzo en denk niet dat alléén deze oefeningen genoeg zijn. Je zal dus wel iets meer qua sport erbij moeten doen, maar in principe zijn ze wel geschikt voor het krijgen van een sixpack geloof ik.

  3. Edwin

    says:

    Als ik het dus goed begrijp moet je alle soorten buikspieren trainen om een mooie strakke buik te krijgen? En de schuine buikspieren zijn daar een van?
    Ik vind het allemaal nog maar lastig hoor al die buikspieren en oefeningen.

    Even voor de duidelijkheid ik ben niet heel dik of zo. Wil gewoon een mooi strak lichaam krijgen en mezelf weer goed voelen over mezelf. Oh ja nog een vraag dus. Hoe vaak moet je die oefeningen doen en hoe vaak per week? Ik wil mezelf niet overtrainen maar ik wil het ook niet te weinig doen dus dat je helemaal geen resultaat ziet. Wat is dan het beste om te doen?

    Johan jij hebt wel kennis van zaken kun je me alsjeblieft helpen? Ben 33 en weeg 90 kilo ben 1,83 lang dus niet heel zwaar maar kan wel wat af vind ik. Waar moet ik allemaal op letten? Hoop dat je snel antwoord

    • Vincent

      says:

      Edwin, het is erg belangrijk dat je naast het trainen ook let op je eet en drink gewoontes. Natuurlijk is een keer een biertje en frietje niet erg maar dit zijn geen goede bouwstof voor de spieren. Denk eerder aan Kipfilet met pasta's, hierop kan je spier goed ontwikkelen en groeien. Dan over het aantal keer trainen, het is belangrijk dat je spier ook rust krijgt. Ik zou daarom aanraden om 3 a 4 keer per week een Ab-workout te doen. Dit omdat je spieren ook de tijd nodig hebben om te herstellen, en nog belangrijker om te groeien!!

  4. Stella

    says:

    Dus deze oefeningen zijn voldoende of moet ik nog andere oefeningen doen om een strakke buik te krijgen? Ben heel erg benieuwd, want ik wil echt heeel graag zo'n buik! Alvast bedant! Gr, Stella

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *