6 Bewezen Manieren om Simpel & Snel Buikvet te Verbranden

Een aantal jaar geleden ben ik, vanwege zwakke knieën, gestopt met sporten.

Waar ik voorheen enthousiast drie keer in de week het voetbalveld betrad, hield ik het daarna bij een sporadisch potje squash met mijn vrienden. Ik ben altijd een grote eter geweest, maar hoe veel ik ook at, mijn gewicht bleef constant.

Gelukkig maar. Ik dacht dat ik nooit dik kon worden, maar de tijd bewees mijn ongelijk.

Na een paar maanden merkte ik al dat ik wat extra buikvet had gekregen, maar ik maakte me nog geen zorgen. Ik was altijd erg dun geweest, dus die paar extra kilo’s waren eigenlijk wel welkom.

Naarmate de tijd vorderde, bleef ik langzaam aankomen. Iedere maand een paar kilo erbij. Na drie jaar keek ik in de spiegel, en zag ik dat mijn kleine buikje langzaam was veranderd in een flinke bierbuik. Ik raakte in paniek. Hoe ga ik ooit al mijn buikvet verbranden? Als een kip zonder kop begon ik met sporten, maar het resultaat bleef uit.

De moed begon me in mijn schoenen te zakken. Ik wilde snel afvallen en al mijn vet verbranden, maar hoe? Op het internet vond ik veel tegenstrijdige verhalen, en in de sportschool voelde ik me, zonder enige ervaring met apparaten en gewichten, als een vis op het droge.

Ik besloot het roer drastisch om te gooien. Ik wilde de meest efficiënte, gezonde en verantwoorde manier vinden om snel mijn buikvet te verliezen. Voor mijn gezondheid, maar ook voor mijn uiterlijk en mijn eigenwaarde. In één jaar tijd ben ik gestaag mijn kilo’s verloren, en zit ik weer op mijn oude gewicht. Ik ben energiek, sta weer met een flinke grijns in het leven en ben trots op mijn lichaam.

Buikvet is het ongezonde vet

Bovenstaand verhaal is een verhaal waar waarschijnlijk veel mensen zich in kunnen herkennen. We denken dat we op een goed gewicht zitten, maar verliezen langzaam de controle. We drinken een biertje, sporten wat minder en genieten in het weekend van een bakje chips. Daar is niks mis mee, maar zodra de kilo’s zich opstapelen, is het tijd om in te grijpen. Wist je dat overgewicht niet persé gelijk staat aan een ongezond lichaam? Er zijn enorm veel mensen met overgewicht, die in uitstekende gezondheid verkeren. Ook zijn er veel mensen met een normaal gewicht, die dezelfde gezondheidsproblemen ondervinden als mensen met obesitas. Dit komt doordat vet niet zo’n groot probleem is als het lijkt. Het grote probleem is namelijk het buikvet. Dit is het vet dat zorgt voor gezondheidsproblemen, en daarom is buikvet verbranden zo belangrijk.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Download het simpel te volgen weekmenu incl. recepten, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en ik stuur het gratis naar je toe.

Hoe verbrand je buikvet?

Buikvet verbranden is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Veel mensen gaan als een bezetene te werk om hun vet te verbranden, wat leidt tot inefficiënte oefeningen en weggegooide tijd. Dit kan erg demotiverend werken. Als je buikvet wilt verliezen, zal je gericht te werk moeten gaan. Dit artikel geeft 6 tips over hoe jij op een eenvoudige manier van je buikvet afkomt.

Tip 1: Eet geen suiker

Suiker is een erg slechte stof, dat een zeer verslavende werking heeft op ons lichaam. We worden er onwijs dik van, en door de verslavende werking gaan we er steeds meer van eten en drinken. Naast dat je op suiker moet letten, moet je ook drankjes met toegevoegde suikers vermijden. In enorm veel drankjes wordt suiker toegevoegd, om de smaak te verbeteren en de verslaving aan te wakkeren. Zelfs in gezonde fruit- en vitaminedrankjes zitten soms enorm veel schadelijke suikers verstopt. Deze toegevoegde suikers zijn extreem ongezond en zorgen voor een flinke toename in het gewicht.

Waarom is suiker ongezond?Blog 2 - Suikerklontje

Waarom suiker zo ongezond is? Suiker bestaat voor de helft uit glucose en voor de andere helft uit fructose. Fructose is een vruchtensuiker, dat van nature voorkomt in vruchten. Het nadeel van fructose is dat het slechts voor een klein deel verwerkt kan worden door de lever. Als je dus veel verwerkte suikers eet, wat je vaak niet eens doorhebt, raakt je lever overstroomt met fructose, wat ervoor zorgt dat je lever gedwongen wordt om alle fructose in vet te veranderen. Je kunt je voorstellen wat voor gevolgen dit heeft voor je buikvet.

Tal van onderzoeken hebben aangetoond dat suiker, voor een groot deel door de fructose, kan leiden tot een verhoogde ophoping van buikvet. Dit is precies de plaats waar je geen vet wilt hebben, vanwege de gevolgen voor je gezondheid. Suiker heeft vele negatieve effecten. Het is verslavend, het wordt in grote hoeveelheden verwerkt en we hebben vaak niet door hoeveel suikers we binnenkrijgen. Dit zorgt voor buikvet en levervet, maar ook voor problemen met de stofwisseling en insuline-weerstand.

Suikerzoete drankjes: een absolute diktemaker

Dit is nog niet alles wat je over suiker moet weten. De ergste vorm van suiker is namelijk nog niet besproken: suikerzoete drankjes. Deze calorieën worden niet op dezelfde manier als normale calorieën geregistreerd in ons brein. Dit heeft als gevolg dat wanneer je suikerzoete drankjes drinkt, je meer calorieën binnenkrijgt.

Blog 2 - flesjes

Maak een besluit

Het is dus van groot belang dat je zo min mogelijk suikers binnenkrijgt, of er zelfs voor kiest om helemaal geen suiker meer binnen te krijgen. Voor de duidelijkheid: hier vallen onder andere zoete fruitdrankjes, sportdrank, koffie en thee met suiker onder. Let wel: normale vruchten die niet verwerkt zijn in een drankje, kun je gewoon eten en zijn enorm goed voor je gezondheid. In fruit zit namelijk genoeg vezels die de negatieve effecten van fructose verzachten. Wil je minder suikers gaan eten en op die manier van je buikvet afkomen? Dan heb je een verstandige keuze gemaakt. Om dit te bewerkstelligen is het uiteraard van belang om labels te gaan lezen. Hoe gezond een product ook lijkt, kijk altijd even op het label of er inderdaad geen suikers aan toegevoegd zijn.

“ Een overmaat aan suikerconsumptie kan de hoofdreden zijn voor vetophoping rondom je buik, in het bijzonder de suikerzoete drankjes zoals frisdrank en fruitdrankjes.“

Tip 2: Eet proteïne

Meer proteïne eten is een ideale lange termijn tactiek voor het verbranden van buikvet. Het eten van proteïne zorgt er namelijk voor dat je 60% minder zin in eten hebt, stimuleert je stofwisseling met 80-100 calorieën per dag en het helpt je om 441 calorieën per dag minder te eten. Als je snel van je buikvet wilt afkomen en je vetverbranding wilt stimuleren, is proteïne toevoegen aan je dieet een effectieve en verantwoorde keuze.

Proteïne: uiterst effectief tegen buikvet

Er is bewijs dat proteïne in het bijzonder effectief is tegen buikvet. Een studie heeft aangetoond dat de hoeveelheid proteïne die gegeten wordt, in verhouding staat met buikvet. Mensen die meer en betere proteïnen aten hadden minder buikvet. Een andere studie heeft aangewezen dat met name dierlijke proteïnen zorgden voor een sterk verminderde kans op buikvet, over een periode van vijf jaar.

Wil jij proteïne opnemen in je dieet? Zorg er dan voor dat je ongeveer voor 25-30% aan proteïnen binnenkrijgt. Op deze manier is de werking het meest efficiënt. Proteïne zit in:

  • Onbewerkte eieren
  • Vis
  • Zeevruchten
  • Vleeswaren
  • Pluimvee
  • Zuivelproducten

Het is eenvoudig om proteïnen aan je dieet toe te voegen, en het is daarnaast Blog 2 - Melkbijzonder effectief. Zoals veel mensen wel weten, speelt voeding een centrale rol in het verbranden van vet. Als je je voedingspatroon aanpast, bijvoorbeeld door tip 1 in acht te nemen, kun je ook meteen zorgen dat je proteïnen binnenkrijgt. Het is wellicht een lange termijn oplossing, maar als je ook het aantal suikers vermindert of zelfs stopzet, zal je merken dat je snel resultaat gaat zien.

Tip: Probeer je eten eens in kokosnootolie te koken. Enkele studies hebben aangetoond dat 30ml (twee eetlepeltjes) kokosnootolie per dag, buikvet vermindert.

Tip 3: Koolhydraatarm dieet

In het kader van de voeding, presenteren we je hier het koolhydraatarm dieet: een enorm effectieve manier om buikvet te verliezen en om snel af te vallen. Nu ook tip drie over voeding gaat, is de meerwaarde van een goed uitgestippeld dieet nu wel duidelijk. Je voeding bepaalt je gewicht. Een dieet volgen vereist discipline en geduld, maar het resultaat mag er dan ook zijn. Verschillende studies hebben uitgewezen dat een vermindering van het aantal koolhydraten zorgt voor minder eetlust, wat leidt tot gewichtsverlies. Maar hoe sterk is dit effect? Je zult versteld staan door de impact van een dieet zonder koolhyrdraten, want dit zorgt namelijk voor 2 tot 3 keer zoveel gewichtsverlies als een vetarm dieet.

“Studies hebben aangetoond dat een koolhydraatarm dieet met name effectief is om je buikvet te verbranden”.

Na een paar dagen al resultaatBlog 2 - Pasta

Het wordt nog mooier. Mensen die een koolhydraat loos dieet volgden, mochten namelijk zo veel eten als ze wilden, terwijl de mensen die een vetarm dieet volgden zich moesten houden aan een maximum aantal calorieën per dag. Deze mensen hadden dus een groot deel van de dag honger, terwijl de mensen die een koolhydraatarm dieet volgen hier geen last van hebben. Daarnaast zorgt een koolhydraatarm dieet ook voor een snelle vermindering van het watergewicht, wat leidt tot snelle resultaten. Vaak is er binnen enkele dagen al een groot verschil waar te nemen. In tabel 1 is een voorbeeld van een voedingsschema bij een koolhydraatarm dieet te zien.

tabel

Tabel 1

Effectief te werk

Zoals eerder beschreven, is het vet rondom de buik het ongezonde vet dat aangepakt dient te worden. Deze vetten schaden de gezondheid, in tegenstelling tot vet dat zich op andere plaatsen ophoopt. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat een koolhydraatarm dieet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vetarm dieet, zich focust op het vet in de buik en het vet rondom de organen en het lever. Een koolhydraatarm dieet is dus een gericht dieet, dat ervoor zorgt dat een hoog percentage van het vet dat verdwijnt de schadelijke vetten zijn die ziektes kunnen veroorzaken. Vermijd daarom:

  • Pasta
  • Rijst
  • Brood
  • Noedels
  • Suikers
  • Al het voedsel met granen

Als je brood en pasta vermijdt, kom je al een heel eind. Zeker als je ervoor zorgt dat het proteïnegehalte in je voedingsschema hoog is. Wil je snel van je buikvet af zijn? Kies er dan voor om je koolhydraten met 50 gram per dag te verminderen. Dit zorgt ervoor dat je eetlust minder wordt en dat je lichaam eerst de primaire vetten gaat verbranden om toch energie te verkrijgen.

Tip 4: Rijk aan vezels is arm aan buikvet

Vezels, we kennen ze als onverteerbaar, plantaardig materiaal. Er wordt vaak gezegd dat het eten van veel vezels bijdraagt aan het verliezen van overtollig vet. Hier is niks aan gelogen, maar het is wel van belang om te weten dat niet iedere vezel hetzelfde is gemaakt. Er zijn namelijk twee verschillende soorten vezels: oplosbare en onoplosbare vezels. De oplosbare vezels hebben het grootste effect op gewichtsverlies. Deze vezels nemen water op en vormen een dikke ‘gel’ in de darmen. Deze gel vertraagt de beweging van het eten door je buik en je dunne darm, en vertraagt daarnaast de vertering en de opname van voedingsstoffen. Dit resulteert in een langer gevoel van verzadigdheid en een vermindering van het hongergevoel.

Verbranden van buikvet

Onderzoek naar vezels laat mooie resultaten zien op het gebied van het verbranden van buikvet. Zo zorgt 14 gram vezels per dag voor een vermindering van 10% in de dagelijkse calorieën en een gewichtsverlies van 2 kilo binnen vier maanden. Het is hierbij van belang te onthouden dat slechts een vezelrijk dieet alleen, niet de basis is voor de verbranding van buikvet. Het is onderdeel van een groter dieet, waarbij vezels een grote rol spelen. In combinatie met bovenstaande tips, kan een vezelrijk dieet toch 6 kilo op jaarbasis schelen. Gezien de moeite die het kost, een zeer effectief en efficiënt resultaat. Wil je meer vezels binnenkrijgen? Eet dan:

  • Groenten
  • Fruit
  • Peulvruchten
  • Granen (zoals haver)

Tip 5: Aerobics

Het is tijd voor wat beweging! Voeding blijft de belangrijkste en meest efficiënte manier om buikvet te verbranden, maar er leiden meerdere wegen naar Rome. Vet verbranden kan namelijk heel erg gemakkelijk met lichaamsbeweging. Wil je een lang en gezond leven leiden en ziektes voorkomen? Trek je sportschoenen dan maar aan!

Effectieve oefeningenBlog 2 - Sportende man

Helaas is het niet mogelijk om met trainingsoefeningen vet kwijt te raken op een specifieke plaats. Als je buikvet wilt kwijtraken, zal je meer moeten doen dan enkel crunches. Ter illustratie: uit onderzoek blijkt dat zes weken enkel je buikspieren trainen, niet zorgt voor een kleinere buikomtrek of vermindering van het buikvet. De oplossing ligt dus niet in oneindig veel buikspieren doen, maar in andere oefeningen. De volgende oefeningen zijn uiterst efficiënt in het snel verliezen van buikvet:

  • Lopen
  • Hardlopen
  • Zwemmen

Daarnaast is het van groot belang om te blijven sporten als je bent afgevallen. Nadat je bent afgevallen, is de kans altijd aanwezig dat de kilo’s er weer langzaam bijkomen. Je versoepelt je dieet, de noodzaak om af te vallen wordt steeds kleiner en voor je het weet gaat je gewicht weer omhoog. Wil je dus je nieuwe gewicht vasthouden? Blijf dan regelmatig sporten.

Sporten zorgt daarnaast voor een betere verbranding, stabiele bloedsuikerspiegel, en verkleint de kans op obesitas. Een aerobics sessie bestaat meestal uit de volgende onderdelen:

  • Warming-up
  • Cardio
  • Floorwork
  • Stretching
  • Cool-down

Benieuwd naar een Aerobics oefening? Check het filmpje en ga aan de slag!

Tip 6: Weet wat je eet

Voeding is belangrijk. We kunnen het niet vaak genoeg herhalen. Voeding zorgt voor een gezond lichaam, maar ook voor energie, vrolijkheid, levenslust en niet te vergeten: een goed figuur! We lezen dagelijks over het belang van voeding, maar weten we eigenlijk wat we binnenkrijgen? Weet jij hoe veel calorieën je per dag binnenkrijgt? Hoe veel vetten? Hoe veel koolhydraten? Voeding is zo belangrijk, maar toch weet bijna niemand wat hij of zij dagelijks aan voedingsstoffen binnenkrijgt. Onwetendheid is je grootste vijand op het gebied van afvallen. Inzicht in je voeding kan je veel helpen wanneer je bezig bent met afvallen.

Houd je eetgedrag in de gaten

Als je serieus wilt beginnen met een dieet zoals een koolhydraatarm voedingsschema, proteïnedieet of een combinatie van verschillende diëten (aangeraden voor snel resultaat), is het van groot belang dat je bijhoudt wat je binnenkrijgt. Een dieet op gevoel volgen werkt niet. Er is in 99% van de gevallen sprake van over- of onderschatting. Moet je dan alles wat je eet of drinkt, iedere dag bijhouden? Dat lijkt ons wat overdreven, maar als je zo af en toe een paar dagen achterelkaar bijhoudt wat je eet, zal je merken dat je hier enorm veel inzicht in krijgt. Je ziet waar je de fout ingaat, en op welke gebieden je jezelf nog kunt verbeteren. Zodra je dit onder de knie hebt, weet je ongeveer wat en hoe veel je per dag kunt eten.

Het is zonde als je bijvoorbeeld op dagelijkse basis te veel proteïnen binnenkrijgt. Zoals eerder beschreven, zorgt een proteïne-inname van 25-30% van de dagelijkse calorieën voor het beste resultaat. Als je meer proteïnen inneemt, zorgt dit niet voor een beter resultaat, wat gewoonweg zonde is. Zorg er dus voor dat je de inname bijhoudt voor een optimaal resultaat!

The road to succes

Buikvet verbranden kan op veel verschillende manieren. Op het internet worden tal van artikelen aangeboden die je helpen met het verliezen van vet, maar veel van die artikelen zijn niet betrouwbaar. Als ze je middeltjes of apparaten willen aansmeren, kun je het artikel beter meteen wegklikken. Buikvet verbranden zit hem niet in oneindig veel sporten of in ‘wondermiddeltjes slikken’. Het is allemaal te bereiken met een uitgedacht dieet, dat het probleem gericht aanpakt. Je kunt kiezen voor zeer effectieve diëten, zoals het koolhydraat arme of het proteïnedieet. Voor het beste resultaat combineer je bovenstaande tips, maar dat is geen noodzaak. Wanneer je enkel stopt met suiker eten of alleen een koolhydraatarm dieet volgt, zal je ook resultaat merken. Het is aan jou hoe veel je wilt afvallen, en hoe snel je jouw doel wilt bereiken.

Buikvet kwijtraken is een slopend proces, en je zal onderweg ongetwijfeld enkele obstakels tegenkomen. Elke dag aan je proteïnegehalte denken, die ene pizza niet bestellen en een glas melk in plaats van een glas cola drinken is niet eenvoudig, maar zodra de eerste resultaten geboekt zijn zal je motivatie alleen maar groeien. Waar een wil is, is een weg.

Ongebruikelijke tips om snel buikvet te verbranden en die platte en strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je mijn favoriete boek aan hierover.

Dit boek heeft duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu de baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

18 Reacties op "6 Bewezen Manieren om Simpel & Snel Buikvet te Verbranden"

  1. Victoria Daniëls

    says:

    Hoi! Ik las net dat je koken met kokosolie aanraadt. Kokos is een grote bron van verzadigde vetten. Verzadigd vet verhoogt het LDL-cholesterol in het bloed. Op deze manier vergroot een teveel aan verzadigd vet het risico op hart- en vaatziekten.
    Ik weet dat er een kokos hype is op moment en er dus veel kokos gegeten, gedronken en mee gekookt wordt, dus zeg het even :)

    • says:

      Het klopt op verschillende vlakken niet wat je zegt.

      Landen met de hoogste innames van kokosolie, soms tot 40% van hun dieet, hebben de laagste cijfers op hart- en vaatziekten in de wereld.

      Daarbij gaat het helemaal niet over hoeveel cholestrol je hebt, het gaat er om hoeveel percentage HDL-cholestrol je hebt is ten opzichte van je totale cholestrol. Hoe hoger die ratio is hoe beter. Met kokosolie verhoog je meer je HDL dan je LDL dus die ratio wordt alleen maar beter.

      Daarnaast verlaagt kokosolie je insulineniveau, wat een hormoon is die geassocieerd wordt met diabetes type 2, hart- en vaatziekten en nog een hele waslijst aan ziektes.

      Maar ik snap je overtuiging. De voedingsindustrie heeft graag dat mensen margarine blijven eten, terwijl dat een puur fabrieksmatig product is (is GEEN boter) en daar hoge winstmarges op zitten.

  2. Pieter

    says:

    Ik heb lange tijd buikspieroefeningen gedaan, omdat ik het idee had dat daarmee mijn buikvet wel zou verdwijnen omdat ik specifiek mijn buik train. Maar ik zie nauwelijks resultaat. Begrijp ik goed dat ik het verkeerd gedaan heb?

    • Jan

      says:

      Je kan het beter ook combineren met cardio en een dieet, en niet enkel buikspieroefeningen te doen. Dan zal je waarschijnlijk sneller resultaat zien. Succes!

  3. Nicole

    says:

    Hey,

    Ik ben 17 jaar, 1.65 lang en weeg 70 kilo. Nou vind k dat net iets te veel, heb ook een klein buikje enzo. Ik wil graag afvallen en heb gelezen dat buikspier oefeningen ook helpen. Is dat zo?

    Groetjes Nicole

  4. Sandrine

    says:

    bedankt voor dit goeie aritkel!!! zoveel tips op 1 plek!

  5. Ruben

    says:

    Ik denk dat het vooral misgaat bij 'slippertjes' zoals ik ze noem. Je kent ze wel, momenten waarop je denkt: "oh, ik kan heus wel één keer naar de snackbar." "Een paar biertjes kunnen echt geen kwaad." "Een keertje sporten overslaan kan best." Maar daar gaat het juist mis! Al die kleine momentjes tellen op tot een heleboel dingen die het afvallen niet bevorderen. Mijn tip is dus: blijf consequent!

    • Johan Schippers

      says:

      Inderdaad, heel veel mensen zijn niet consequent genoeg als het gaat om sporten en eten. Het belangrijkste is ook dat je het eigenlijk de rest van je leven vol moet kunnen houden. Een dieet heeft geen zin als je na een maand of 5 weer teruggaat naar je oude eetgewoontes!

  6. Olga

    says:

    Hallo

    Ik wil graag weten hoe ik moet afvallen. Voor mijn baan moet ik dun en aantrekkelijk zijn. Maar ik ben beetje mollig. Het is heel belangrijk dat ik er goed uit zie. Maar ik heb ook weinig geld. Goedkope producten zijn vaak ongezond. Sportschool kost ook veel geld en ik heb niet.

    Kunt u mij helpen? Ik wil heel graag afvallen maar weinig geld en ik kan niet zo veel. Moet ik minder eten en zo afvallen? Of andere dingen kopen? Kan ik ook sporten zonder geld te betalen? Help mij alstublieft zonder afvallen heb ik geen baan en geen geld kan ik hier niet wonen.

    Olga

    • Mik

      says:

      as je dagelijks minimaal 30 minuten beweegt (wandelen, fietsen) en een beetje eet via de schijf van vijf of zo dan moet je echt wel een heel eind komen. Verder moet je ook genoeg slaap pakken (min 7 uur per nacht dacht ik), veel water drinken en zoveel mogelijk stress vermijden. Hoop dat je hier wat aan hebt!

  7. Ilyas

    says:

    Hallo Johan

    Ik ben Ilyas en ik speel veel voetbal ook op hoog nivo. Nu heb ik een blessure en kan ik lang niet voetballen. Ik beweeg minder en ben aan het aankomen maar ik mag nog niet veel sporten door de blessure. Hoe kan ik alsnog vet verbranden. Ik heb een blessure aan mijn kniebanden trouwens.

  8. Bart Baas

    says:

    Hey Johan,

    Echt een top artikel man, bedankt! Hier heb ik nog eens wat aan!

    Laters,

    Bart Baas

  9. Merel

    says:

    Helpen buikspieroefeningen dan echt niet om buikvet te verbranden? Dat lijkt me toch wel. Of moet je het samen met cardio doen ofzo?

    • Pascal

      says:

      Ik weet het niet zeker, maar ik doe alles door elkaar. Dus gezond eten en cardio en buikspieren. En ik ben wel echt veel afgevallen de laatste 3 maanden. Maar ik weet niet door welke van de 3 dat nou komt of door allemaal.

      Gr Pascal

    • nina

      says:

      k heb een keer zo'n 30 day challenge gedaan en bij mij werd mijn buik toen echt wel platter, maar was ook veel planken enzo..

  10. Diederik

    says:

    Hey Johan,

    Ik zat eens door je artikel te scrollen en kwam die tabel tegen met allerlei gerechten. En nou viel het me op dat daar heel veel dezelfde gerechten in stonden. Het lijkt me juist dat je steeds moeilijker blijft diëten wanneer je alleen maar hetzelfde aan het eten bent. En aangezien jouw dieet ook niet zo zwaar is, want je mag best veel dingen eten, vroeg ik me af wat voor gerechten je nog meer zou aanraden? Misschien ligt het gewoon aan mij hoor, maar variatie in het eten vind ik heel belangrijk.

    Oh, nog iets: hele goeie tip van je eetgedrag bijhouden! Ik dacht altijd bij mezelf: "oh, valt wel mee hoeveel ik eet." Nou, niet dus, haha! Ik kreeg meer caloriën dan aanbevolen, en dan vond ik het gek dat ik een buikje had... In elk geval, ik hoop dat ik antwoord van je krijg en ga ondertussen lekker verder met diëten!

  11. Maikel

    says:

    Ziet er top uit, heb veel zin om te beginnen! Bedankt voor de tips! Gr. Maikel

  12. marjan

    says:

    maar hoe vaak moet ik dan lopen of zwemmen om effect te zien?

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *