Kettlebell oefening Figure Eight

Met deze oefening train je jouw armen, rug en buikspieren. Het is een uitstekende oefening om een goede indruk op iemand te maken. Zeker als je in de sportschool sport biedt dit kansen.

Stap 1

Plaats je benen wat uit elkaar tot ze net iets buiten je heupen staan. Ga dan omlaag en ga gehurkt zitten. Het is belangrijk dat je rug recht blijft en je borst voorruit.

Stap 2

Pak de kettlebell met je linker hand en zwaai deze dan rond, eerst langs je linkerbeen en daarna tussen je benen. Geef hierna de kettlebell over aan je andere hand en zwaai aan je rechterzij met de kettlebell en daarna tussen je benen.

Stap 3

Hierna geef je hem weer terug aan je andere hand. Het is een heerlijke oefening die je vloeiend dient uit te voeren. Het lijkt bijna op het dribbelen met een basketbal en wanneer je de bal tussen je benen door laat gaan.

Deze oefening kent geen aantal herhalingen of setjes. Het beste kun je deze oefening ruim een minuut doen om dan een korte pauze te houden. Hierna kun je de oefening nog twee keer herhalen. Dit is een oefening voor de gemiddelde kettlebell training.

Veel succes met de kettlebell figure eight oefening!

Terug naar kettlebell oefeningen… 

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam? Klik op één van de onderstaande links.

Klik op één van de bovenstaande links en neem direct actie, dit is mijn oplossing voor jouw probleem. Succes!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *