5 Buikspieroefeningen bij Lage Rugpijn + Oorzaken Buikvet

Je hebt een wasbord of een hangbuikje, in beide gevallen wil je dit aanpakken: je bent namelijk altijd bezig met je buik(spieren). Logisch ook! Je gebruikt je buikspieren vaker dan je denkt. Om er een schepje bovenop te doen: er is bijna geen beweging waarbij je buikspieren niet betrokken zijn. Dit spiersysteem in je core vormt het centrum van je kracht, vanwaar alle bewegingen worden aangestuurd. Wat er gebeurt bij slappe buikspieren? Als je buikspieren niet sterk genoeg zijn om bewegingen uit te voeren, gaat het lichaam dit compenseren door andere delen van het lichaam te gebruiken. Gevolg: overbelasting van bijvoorbeeld je rug.

Doorgaan naar artikel »

Waarom Boksen de Ideale Buikspieroefening Is!

Een sixpack, een wasbordje of een blokjesbuik, er zijn veel verschillende benamingen voor een strakke en gespierde buik. Iedere man of vrouw die graag een mooi lichaam wilt hebben, zal jaloers zijn op iemand met een perfect getrainde sixpack. Je hoeft niet bij de pakken neer te gaan zitten als je zelf geen gespierde buik hebt, want je kunt hier namelijk makkelijk iets aan doen. Er zijn verschillende manieren waarmee jij ook een buik kunt krijgen waar iedereen jaloers op zal zijn.

Doorgaan naar artikel »

Waarom Je Moet Letten op je Ademhaling bij Buikspieroefeningen

Adem in, adem uit, adem in, adem uit. Terwijl je dit leest, word je je ineens bewust van je ademhaling. Het is natuurlijk logisch, maar ademhalen is van levensbelang. Daarmee wordt bedoeld dat zonder zuurstof een persoon niet kan overleven, maar wist je ook dat ademhalen door je buik een wapen is tegen stress? Regelmatig ademhalen is goed voor je hart. Er zijn grofweg twee manieren waarop een mens adem kan halen: de borstademhaling en de buikademhaling. Het verschil lees je verderop in deze blog.

Doorgaan naar artikel »

De 8 Beste Buikspieroefeningen voor Beginners

Sterke buikspieren zien er niet alleen goed uit, ze hebben ook talloze andere voordelen voor het lichaam. Om de core te versterken, zijn buikspieroefeninen nodig waarbij het lichaam gestabiliseerd wordt. Als je net begint met sporten heb je geen flauw idee hoe en waar je moet beginnen. Het is ook lastig, maar dat mag je niet weerhouden in je reis naar een mooi lichaam. Het is aan te raden om in het begin te trainen met een ervaren sporter of zelfs een personal trainer in te huren. Wil je het liever alleen doen, dan zijn hier de acht beste buikspieroefeningen voor beginners.

Doorgaan naar artikel »

4 Tips om Je Buikspieren te Trainen met een Fitnessbal

De beste uitvinding op het gebied van coretraining is toch wel de fitnessbal. Het maakt niet uit welke oefening je doet op de wonderbal, de stabiliteit van de buikspieren wordt altijd getraind. De fitnessbal wordt ook wel balansbal genoemd, doordat de bal in staat is om je balans te verbeteren. Denk je nu dat een fitnessbal geld- en tijdverspilling is, dan heb je het mis. Met de bal kun je niet alleen ontzettend veel oefeningen doen voor strakke buikspieren, de bal is ook geschikt voor andere spiergroepen.

Doorgaan naar artikel »

De 10 Beste Buikspieroefeningen voor Gevorderden

Je hebt de basis buikspieroefeningen al onder de knie en je bent eigenlijk wel toe aan een nieuwe uitdaging. Het sixpackje begint al wat vorm te krijgen, maar je bent nog niet helemaal tevreden. Er zijn oefeningen in het overzicht die je zowel thuis als op de sportschool kunt doen. Gevorderde buikspiertrainers zijn geobsedeerd door hun core en willen graag een afgetraind buikje. Hier zijn de manieren waarop je dit proces kunt bespoedigen.

Doorgaan naar artikel »

Zo Combineer Je Staande met Liggende Buikspieroefeningen

Je buikje trainen: het lijkt zo makkelijk, maar wat kan het bij vlagen toch ingewikkeld zijn. Een platte buik krijg je niet zomaar. Nee, dat vereist veel inspanning, energie en doorzettingsvermogen. Naast er een goede voeding op na houden, is het van belang om aan cardio en krachttraining te doen. Door voeding en cardio krijg je het vet rondom je buik weg, door krachttraining gaat er naar verloop van tijd een wasbordje ontstaan. Het nadeel van krachttraining voor je buikspieren is dat er zo ongelooflijk veel verschillende oefeningen bestaan.

Doorgaan naar artikel »

Wat Kunnen Je Buikspieren Aan? 5 Gouden Regels

Veel mensen zijn bezig met buikspieroefeningen, zodat ze een mooie platte buik hebben tijdens de zomerdagen. Buikspieroefeningen zijn in principe vrij gemakkelijk thuis te doen en je hebt er geen dure apparaten of gewichten voor nodig. Dit maakt het doen van buikspieroefeningen erg toegankelijk en flexibel. Het is de laatste jaren een beetje een hype geworden om buikspieroefeningen te doen. Op Facebook kun je meedoen aan challenges, waarbij je iedere dag een aantal buikspieroefeningen doet en veel mensen doen voor het slapen gaan of als ze opstaan even een aantal oefeningen.

Doorgaan naar artikel »

Zo Doe Je Buikspieroefeningen met Behulp van een Elastiek

Nederland is aan het sporten! Dat is een goede zaak, want veel mensen kampen met overgewicht. Vooral naarmate we wat ouder worden, komen de kilo’s er redelijk gemakkelijk aan. We krijgen een baan, vinden geen tijd meer om te sporten en als gevolg ontstaat er een klein buikje. Gelukkig is een healthy lifestyle erg in opkomst de laatste jaren en wordt er steeds meer aandacht besteed aan gezonde voeding en aan voldoende lichaamsbeweging.

Overal om ons heen worden we blootgesteld aan halfnaakte vrouwen met strakke lichamen. Of dit een goede of slechte zaak is laten we in het midden, maar er speelt wel iets in onze maatschappij. Veel vrouwen streven naar een platte buik en zijn bereid daar hard voor te werken.

Doorgaan naar artikel »

Hoe Je Met Buikspieroefeningen Effectief Calorieën Verbrandt

Met gemiddelde intensiteit fitnessen verbrand je zo’n vier kilocalorieën per uur, per kilo lichaamsgewicht. Met hoge intensiteit fitnessen verbrand je gemiddeld negen kilocalorieën per uur, per kilo lichaamsgewicht.

Er zijn echter manieren waardoor je nóg effectiever calorieën verbrandt. Bijvoorbeeld met hele krachtige buikspieroefeningen! Sterkere buikspieren verhogen je calorieverbranding, zodat je zélfs in rust meer calorieën verbrandt.

Vergeet dus niet met regelmaat op de juiste manier buikspieroefeningen te doen als je wilt afvallen. Doe je het goed, dan kun je vele malen meer calorieën verbranden dan wanneer je gewoon maar wat buikspieroefeningen doet.

Doorgaan naar artikel »