3 Belangrijkste Stappen om Je Vetpercentage te Verlagen

Blog 15 - uitgelicht

De laatste tijd ben ik niet meer helemaal in shape. Mijn buikje hangt er verdacht slap bij en mijn love handles zijn helaas ook duidelijk zichtbaar als ik in de spiegel kijk. Het is tijd om dat vet te gaan verbranden en weer in shape te komen. Ik dacht alleen: je vetpercentage verlagen, hoe doe je dat? Ik ben een beginner op dat gebied, want ik heb geen idee hoe ik dat vet strategisch moet aanpakken en wat belangrijk is om te weten bij het verlagen van je vetpercentage. Ik ben daarom in de wereld van ‘vetpercentage verlaging’ gedoken. In deze blog deel ik mijn bevindingen in de vorm van 3 stappen, zodat ook jij verantwoord en effectief je vetpercentage kunt verlagen.

Doorgaan naar artikel »

Billen Trainen: 5 Effectieve Bilspieroefeningen + Training Schema

Blog 21 - Uitgelicht

Bij een mooi, afgetraind lichaam horen natuurlijk ook mooie, afgetrainde billen. Zeker in de zomer, in een bikini of zwembroek is het veel mooier als je billen ook strak getraind zijn. Billen die op en neer dansen als je beachvolleybal speelt of de zee in rent, zien er namelijk niet zo appetijtelijk uit.

Bovendien zit je veel lekkerder als jouw billen een beetje getraind zijn. Je hebt dan een soort ingebouwde kussentjes, die voorkomen dat je direct op je beenderen zit.

Wil je een mooi lijf? Vind je een strakke buik belangrijk en hecht je ook waarde aan mooie, slanke benen zonder cellulitis? Dan kun je voor een mooi totaalplaatje je billen beter ook wat aandacht schenken.

Hoe? Met de 5 beste bilspieroefeningen die je in dit artikel vindt. Gebruik het handige training schema om jouw billen summerproof te maken!

Doorgaan naar artikel »

Onderbuik Trainen? 4 Beste Onderste Buikspieroefeningen

Blog 13- Uitgelicht

Daar sta ik dan voor de spiegel. Ik staar hopeloos naar mijn buik en ik moet eerlijk toegeven, er is geen ontkennen meer aan: mijn buikspieren zijn goed verborgen onder het gezellige hoopje vet dat voornamelijk rond mijn navel zit. Dat ziet er niet heel charmant uit. Het zweet breekt mij uit, als ik mij bedenk dat ik met dit buikje deze zomer in bikini moet. De conclusie? Ik moet hard aan de bak. Maar welke buikspieren moet ik trainen om mijn welvaartsbuikje eraf te krijgen?

Doorgaan naar artikel »

Wat Je Nog Niet Wist over Love Handles Wegwerken

Blog 12 - uitgelicht

Kinderen gebruiken opblaasbanden om te blijven drijven in het zwembad. Jij hebt love handles die ervoor zorgen dat je aan de oppervlakte blijft dobberen. Even alle gekkigheid op een stokje, je zit er echt mee. Je wilt de love handles wegwerken en het liefst vandaag nog. Het vet rondom je buik brengt risico’s met zich mee. Zo verhoogt een tailleomtrek van meer dan een meter de kans op een hart- en vaatziekten. Tijd om de love handles de deur te wijzen.

Doorgaan naar artikel »

3 Veel Voorkomende Valkuilen bij Kopen van Kettlebell

Blog 11 - uitgelicht

Spieren opbouwen en tegelijkertijd vet verbranden, het klinkt te mooi om waar te zijn. Wat als er een techniek bestaat die het Russische leger 300 jaar geleden gebruikte en vandaag de dag nog steeds toepasbaar is? Die is er! Het gaat natuurlijk over trainen met de kettlebell, een gietijzeren kanonskogel met een handvat eraan. Je kunt ze verkrijgen in gewichten variërend van twee kilo tot 64 kilo. Een kettlebell training is misschien wel de meest effectieve manier om het lichaam te bemachtigen dat je graag wilt. Lees hier alles over de veelvoorkomende valkuilen bij het kopen van een kettlebell.

Doorgaan naar artikel »

Hoe Doe Je een Perfecte Sit-Up? + 3 Oefeningen & Schema

Blog 10 - uitgelicht

De vele eetbuien zijn de laatste tijd funest geworden. Jouw buik begint vormen aan te nemen die niet erg flatteus zijn. Het is zelfs zo dat je ondertussen grapjes maakt over  de vetrolletjes, zodat anderen dit niet kunnen doen.  Bovenal: je zit niet lekker in je vel. Niet alleen is het esthetisch een last voor je, maar buikvet verhoogt ook het risico op hart- en vaatziekten en diabetes. Tijd om effectief buikvet aan te pakken met verschillende oefeningen. Een belangrijke oefening is de sit-up.

Doorgaan naar artikel »

6 Effectiefste Core Stability Oefeningen + Schema

Blog 9 - Uitgelicht

Core stability oefeningen zijn niet alleen goed voor je toekomstige wasbordje, maar de rest van je lichaam heeft er ook baat bij. Een sterke core bepaalt de kracht van onze bewegingen. Vanuit dit centrum wordt simpelweg alles aangestuurd. Wist je dat er bijna geen beweging is waarbij de spieren in je romp niet betrokken zijn? Je gebruikt je buik- en rugspieren vaker dan je in eerste instantie denkt. Als dit krachtsysteem niet genoeg kan dragen, gaat je lichaam op zoek naar een geschikte compensatie. Dit zorgt ervoor dat een ander gedeelte, zoals je onderrug, de klap opvangt. Probeer dit te voorkomen door je core stability te trainen.

Doorgaan naar artikel »

Is de Wonder Core 2 het 8ste Wereldwonder? Review

Blog 8 - uitgelicht

Het doel van deze zomer? Ik wil ook graag een keer een platte buik en sexy buikspieren! Dus ben ik op zoek gegaan in de jungle van fitnessapparaten, naar de meest geschikte machine om mijn buikspieren effectief, makkelijk en snel te trainen.

Mijn oog viel tijdens deze zoektocht opeens op een apparaat waarmee ik mijn buikspieren 200 procent effectiever zou trainen dan met klassieke sit-ups én waarbij ik ook nog eens mijn schuine buikspieren mee aan zou pakken. Met dit apparaat kon ik volgens de beschrijving zowel krachttraining als cardiotraining tegelijk doen en dat voor 120 euro. Ideaal! De naam van deze ‘buikspierkweekmachine’?

Doorgaan naar artikel »

Hoe Doe Je de Perfecte Crunch? + 6 Oefeningen

Blog 7 - Uitgelicht

De lente komt er weer aan en ik verlang er alweer naar om heerlijk op het strand te liggen en die warme zon op mijn huid te voelen. Ik kan niet wachten, alleen zie ik mijzelf daar nog niet liggen met het welvaartsbuikje dat ik de laatste maanden goed heb gespekt. Die is nou niet bepaald zomerproof. Deze winter heb ik mijn buikspieren namelijk lekker met rust gelaten door vaak op de bank te hangen, weinig te sporten en de nodige stevige maaltijden en gezellige biertjes te drinken. Tijd om weer aan die buikspieren te werken!

Doorgaan naar artikel »

Hoe Gevaarlijk Is 5 of 10 Kilo Afvallen in 1 of 2 Weken?

Blog 6 - uitgelicht

De zomer komt eraan, oftewel een heerlijke tijd waarin iedereen weer naar buiten gaat, genietend van de zon op een terrasje of lekker op het strand gaat liggen. Voor mij persoonlijk is dit laatste altijd wel weer een dingetje.

In de winter eet ik het liefst stevige, eigengemaakte stamppotten, drink ik de nodige speciaalbiertjes en ben ik zeer regelmatig op de bank te vinden met chocola en thee. Heerlijk, maar niet ideaal voor dat bikiniproof-lichaam. Zodra het lekker weer wordt, bedenk ik mij opeens dat ik weer moet gaan afvallen, zodat ik toch nog zo goed mogelijk zomerproof wordt. Elke keer vraag ik mij weer af hoe ik toch binnen no-time dat ‘killer body’ krijg. Ik ben blijkbaar niet de enige persoon die hiermee kampt.

Doorgaan naar artikel »