Wat Je Nog Niet Wist over Love Handles Wegwerken

Blog 12 - uitgelicht

Kinderen gebruiken opblaasbanden om te blijven drijven in het zwembad. Jij hebt love handles die ervoor zorgen dat je aan de oppervlakte blijft dobberen. Even alle gekkigheid op een stokje, je zit er echt mee. Je wilt de love handles wegwerken en het liefst vandaag nog. Het vet rondom je buik brengt risico’s met zich mee. Zo verhoogt een tailleomtrek van meer dan een meter de kans op een hart- en vaatziekten. Tijd om de love handles de deur te wijzen.

Doorgaan naar artikel »

3 Veel Voorkomende Valkuilen bij Kopen van Kettlebell

Blog 11 - uitgelicht

Spieren opbouwen en tegelijkertijd vet verbranden, het klinkt te mooi om waar te zijn. Wat als er een techniek bestaat die het Russische leger 300 jaar geleden gebruikte en vandaag de dag nog steeds toepasbaar is? Die is er! Het gaat natuurlijk over trainen met de kettlebell, een gietijzeren kanonskogel met een handvat eraan. Je kunt ze verkrijgen in gewichten variërend van twee kilo tot 64 kilo. Een kettlebell training is misschien wel de meest effectieve manier om het lichaam te bemachtigen dat je graag wilt. Lees hier alles over de veelvoorkomende valkuilen bij het kopen van een kettlebell.

Doorgaan naar artikel »

Hoe Doe Je een Perfecte Sit-Up? + 3 Oefeningen & Schema

Blog 10 - uitgelicht

De vele eetbuien zijn de laatste tijd funest geworden. Jouw buik begint vormen aan te nemen die niet erg flatteus zijn. Het is zelfs zo dat je ondertussen grapjes maakt over  de vetrolletjes, zodat anderen dit niet kunnen doen.  Bovenal: je zit niet lekker in je vel. Niet alleen is het esthetisch een last voor je, maar buikvet verhoogt ook het risico op hart- en vaatziekten en diabetes. Tijd om effectief buikvet aan te pakken met verschillende oefeningen. Een belangrijke oefening is de sit-up.

Doorgaan naar artikel »

6 Effectiefste Core Stability Oefeningen + Schema

Blog 9 - Uitgelicht

Core stability oefeningen zijn niet alleen goed voor je toekomstige wasbordje, maar de rest van je lichaam heeft er ook baat bij. Een sterke core bepaalt de kracht van onze bewegingen. Vanuit dit centrum wordt simpelweg alles aangestuurd. Wist je dat er bijna geen beweging is waarbij de spieren in je romp niet betrokken zijn? Je gebruikt je buik- en rugspieren vaker dan je in eerste instantie denkt. Als dit krachtsysteem niet genoeg kan dragen, gaat je lichaam op zoek naar een geschikte compensatie. Dit zorgt ervoor dat een ander gedeelte, zoals je onderrug, de klap opvangt. Probeer dit te voorkomen door je core stability te trainen.

Doorgaan naar artikel »

Is de Wonder Core 2 het 8ste Wereldwonder? Review

Blog 8 - uitgelicht

Het doel van deze zomer? Ik wil ook graag een keer een platte buik en sexy buikspieren! Dus ben ik op zoek gegaan in de jungle van fitnessapparaten, naar de meest geschikte machine om mijn buikspieren effectief, makkelijk en snel te trainen.

Mijn oog viel tijdens deze zoektocht opeens op een apparaat waarmee ik mijn buikspieren 200 procent effectiever zou trainen dan met klassieke sit-ups én waarbij ik ook nog eens mijn schuine buikspieren mee aan zou pakken. Met dit apparaat kon ik volgens de beschrijving zowel krachttraining als cardiotraining tegelijk doen en dat voor 120 euro. Ideaal! De naam van deze ‘buikspierkweekmachine’?

Doorgaan naar artikel »

Hoe Doe Je de Perfecte Crunch? + 6 Oefeningen

Blog 7 - Uitgelicht

De lente komt er weer aan en ik verlang er alweer naar om heerlijk op het strand te liggen en die warme zon op mijn huid te voelen. Ik kan niet wachten, alleen zie ik mijzelf daar nog niet liggen met het welvaartsbuikje dat ik de laatste maanden goed heb gespekt. Die is nou niet bepaald zomerproof. Deze winter heb ik mijn buikspieren namelijk lekker met rust gelaten door vaak op de bank te hangen, weinig te sporten en de nodige stevige maaltijden en gezellige biertjes te drinken. Tijd om weer aan die buikspieren te werken!

Doorgaan naar artikel »

Hoe Gevaarlijk Is 5 of 10 Kilo Afvallen in 1 of 2 Weken?

Blog 6 - uitgelicht

De zomer komt eraan, oftewel een heerlijke tijd waarin iedereen weer naar buiten gaat, genietend van de zon op een terrasje of lekker op het strand gaat liggen. Voor mij persoonlijk is dit laatste altijd wel weer een dingetje.

In de winter eet ik het liefst stevige, eigengemaakte stamppotten, drink ik de nodige speciaalbiertjes en ben ik zeer regelmatig op de bank te vinden met chocola en thee. Heerlijk, maar niet ideaal voor dat bikiniproof-lichaam. Zodra het lekker weer wordt, bedenk ik mij opeens dat ik weer moet gaan afvallen, zodat ik toch nog zo goed mogelijk zomerproof wordt. Elke keer vraag ik mij weer af hoe ik toch binnen no-time dat ‘killer body’ krijg. Ik ben blijkbaar niet de enige persoon die hiermee kampt.

Doorgaan naar artikel »

30 Day Ab Challenge: Schema’s, Voor- en Nadelen

Blog 5 - Uitgelicht

De 30 day ab challenges zijn misschien wat minder bekend dan de 30 day plank challenges, maar hier komt nog wel verandering in! Met planken richt je je voornamelijk op de spieren aan de voorkant van je lichaam. Althans, als je de basic plank oefening doet.

Wil je jouw gehele lichaam onder handen nemen, overal strakker in je vel komen te zitten en zichtbaar buikspieren hebben? Dan is daar wat meer oefening en werk voor nodig dan alleen een paar minuten planken op één dag. Een 30 day ab challenge is een uitstekende manier om je gehele lichaam te trainen en alle spiergroepen, voor- en achter, boven en onder, sterker te maken.

Doorgaan naar artikel »

Zorgt de Planking Challenge Echt voor een Strakke Buik?

Blog 4 - uitgelicht

Wie kent ze niet, de vele planking challenges, die je op Facebook en op veel blogsites tegenkomt? Ze beloven een platte buik binnen 30 dagen. Het enige dat je hoeft te doen is 30 dagen lang te ‘planken’. Je begint bij 20 seconden en kunt uiteindelijk drie tot vijf minuten lang je lichaam stijf boven de grond houden. Hoe? Met je spieren, die je met de plank challenge in 30 dagen volop getraind hebt. De vraag is nu: werkt zo’n 30 day planking challenge echt zo effectief? Hoe zorg je ervoor dat je met planken ook gaat afvallen? Wat kun je nog meer doen om het optimale uit je planking workout te halen? De antwoorden vind je hier.

Doorgaan naar artikel »

Snel Afvallen Rond de Buik: Feit of Fabel? + Tips

Blog 3 - Uitgelicht

Ik sport elke week twee keer, let op mijn voeding, maar toch kom ik sinds een jaar of vijf elk jaar een paar kilo aan. Hoe veel ik ook beweeg en sport, ik lijk maar niet te kunnen afvallen. Ook in de tijden dat ik probeerde mijn eetpatroon drastisch aan te passen, bleef het resultaat uit. Ik heb altijd gedacht dat ik nooit dik zou worden, maar de laatste jaren zie ik dat het me toch is overkomen. Vooral rondom mijn buik lijkt het vet zich op te stapelen, waardoor ik in de loop der tijd langzaam een flinke buik heb gekregen. Het beperkt me in mijn dagelijkse bezigheden, ik voel me snel vermoeid en als ik in de spiegel kijk, zie in een ongezond lichaam.

Doorgaan naar artikel »