4 Tips om Je Buikspieren te Trainen met een Fitnessbal

De beste uitvinding op het gebied van coretraining is toch wel de fitnessbal. Het maakt niet uit welke oefening je doet op de wonderbal, de stabiliteit van de buikspieren wordt altijd getraind. De fitnessbal wordt ook wel balansbal genoemd, doordat de bal in staat is om je balans te verbeteren. Denk je nu dat een fitnessbal geld- en tijdverspilling is, dan heb je het mis. Met de bal kun je niet alleen ontzettend veel oefeningen doen voor strakke buikspieren, de bal is ook geschikt voor andere spiergroepen.

Doorgaan naar artikel »

De 10 Beste Buikspieroefeningen voor Gevorderden

Je hebt de basis buikspieroefeningen al onder de knie en je bent eigenlijk wel toe aan een nieuwe uitdaging. Het sixpackje begint al wat vorm te krijgen, maar je bent nog niet helemaal tevreden. Er zijn oefeningen in het overzicht die je zowel thuis als op de sportschool kunt doen. Gevorderde buikspiertrainers zijn geobsedeerd door hun core en willen graag een afgetraind buikje. Hier zijn de manieren waarop je dit proces kunt bespoedigen.

Doorgaan naar artikel »

Zo Combineer Je Staande met Liggende Buikspieroefeningen

Je buikje trainen: het lijkt zo makkelijk, maar wat kan het bij vlagen toch ingewikkeld zijn. Een platte buik krijg je niet zomaar. Nee, dat vereist veel inspanning, energie en doorzettingsvermogen. Naast er een goede voeding op na houden, is het van belang om aan cardio en krachttraining te doen. Door voeding en cardio krijg je het vet rondom je buik weg, door krachttraining gaat er naar verloop van tijd een wasbordje ontstaan. Het nadeel van krachttraining voor je buikspieren is dat er zo ongelooflijk veel verschillende oefeningen bestaan.

Doorgaan naar artikel »

Wat Kunnen Je Buikspieren Aan? 5 Gouden Regels

Veel mensen zijn bezig met buikspieroefeningen, zodat ze een mooie platte buik hebben tijdens de zomerdagen. Buikspieroefeningen zijn in principe vrij gemakkelijk thuis te doen en je hebt er geen dure apparaten of gewichten voor nodig. Dit maakt het doen van buikspieroefeningen erg toegankelijk en flexibel. Het is de laatste jaren een beetje een hype geworden om buikspieroefeningen te doen. Op Facebook kun je meedoen aan challenges, waarbij je iedere dag een aantal buikspieroefeningen doet en veel mensen doen voor het slapen gaan of als ze opstaan even een aantal oefeningen.

Doorgaan naar artikel »

Zo Doe Je Buikspieroefeningen met Behulp van een Elastiek

Nederland is aan het sporten! Dat is een goede zaak, want veel mensen kampen met overgewicht. Vooral naarmate we wat ouder worden, komen de kilo’s er redelijk gemakkelijk aan. We krijgen een baan, vinden geen tijd meer om te sporten en als gevolg ontstaat er een klein buikje. Gelukkig is een healthy lifestyle erg in opkomst de laatste jaren en wordt er steeds meer aandacht besteed aan gezonde voeding en aan voldoende lichaamsbeweging.

Overal om ons heen worden we blootgesteld aan halfnaakte vrouwen met strakke lichamen. Of dit een goede of slechte zaak is laten we in het midden, maar er speelt wel iets in onze maatschappij. Veel vrouwen streven naar een platte buik en zijn bereid daar hard voor te werken.

Doorgaan naar artikel »

Hoe Je Met Buikspieroefeningen Effectief Calorieën Verbrandt

Met gemiddelde intensiteit fitnessen verbrand je zo’n vier kilocalorieën per uur, per kilo lichaamsgewicht. Met hoge intensiteit fitnessen verbrand je gemiddeld negen kilocalorieën per uur, per kilo lichaamsgewicht.

Er zijn echter manieren waardoor je nóg effectiever calorieën verbrandt. Bijvoorbeeld met hele krachtige buikspieroefeningen! Sterkere buikspieren verhogen je calorieverbranding, zodat je zélfs in rust meer calorieën verbrandt.

Vergeet dus niet met regelmaat op de juiste manier buikspieroefeningen te doen als je wilt afvallen. Doe je het goed, dan kun je vele malen meer calorieën verbranden dan wanneer je gewoon maar wat buikspieroefeningen doet.

Doorgaan naar artikel »

8 Oefeningen om Je Benen Slank te Trainen + Thuis Schema

De benen zijn een belangrijk onderdeel van het lichaam. Deze spieren gebruiken we dagelijks en soms zelfs bij bijna elke beweging. Toch zijn er veel mensen die van zichzelf denken dat ze dikke benen hebben. Dat wil zeggen dat de dagelijkse beweging die iemand standaard heeft niet tot voldoening leidt. Gelukkig zijn er tal van oefeningen om de benen te trainen. Met deze oefeningen kan je afvallen en train je bovendien de benen.

Doorgaan naar artikel »

5 Effectieve Buikspieroefeningen Zonder Nekbelasting + Schema

Herken je het gevoel dat je altijd maar bezig bent met sporten, maar dat je toch niet afvalt? Als dat het geval is, kan je je afvragen of je de juiste oefeningen doet.

Vaak ligt het ook aan een combinatie van oefeningen waardoor je afvalt op de plekken waar je vet kwijt wilt raken.

Bovendien zijn lang niet alle oefeningen even effectief. Sommige oefeningen kan je dagelijks doen zonder dat ze echt het gewenste resultaat opleveren. In dit artikel zoomen we in op verschillende buikspieroefeningen en hoe je deze het beste kan uitvoeren.

Doorgaan naar artikel »

7 Tips voor het Snel Krijgen van Zichtbare Buikspieren + Schema

Een sixpack is het ideale plaatje. Een strakke buik met een mooi wasrekje aan spieren is aantrekkelijk en het ultieme bewijs dat je fit en sportief bent. Het kost echter een hoop moeite om zo’n mooie sixpack te kweken. Je buikspieren trainen is namelijk niet makkelijk. Dit komt omdat je je buikspieren in principe al de hele dag traint.

Doorgaan naar artikel »

3 Tips om je Onderkin Weg te Krijgen / Trainen

Je kijkt naar jezelf in de spiegel. Waar de meeste aandacht doorgaans uitgaat naar je buik, billen of benen, valt je ineens wat op. Hoe kom je aan dat extra randje rond je kin? Dat je dat nog niet eerder had opgemerkt! Een onderkin: een klein randje vet onder je kin. Een niet zo charmant lichaamsdeel waarmee je zeker niet op foto’s wilt staan. In dit artikel leg ik uit wat je kunt doen tegen een onderkin aan de hand van een toegestuurde e-mail.

Doorgaan naar artikel »