Kettlebell row met twee armen

Dit is een goede oefening voor de gevorderde beginner. Het helpt je armen, rug en schouders te versterken. Het is een stevige oefening!

Stap 1

Om te beginnen heb je twee kettlebells nodig. Twee kettlebells, twee keer zo effectief en twee keer zoveel plezier! Toch? Plaats de kettlebells voor je op de grond.

Stap 2

Nu buig je de knieën lichtjes en dan pak je beide kettlebells vast. Je staat gebogen voorover. Pak de kettlebells op en trek ze naar je buik toe. Houd je ellebogen dicht tegen je lichaam aan. Kom nu omhoog en houd je rug recht.

Stap 3

Laat de gewichten weer zakken tot ze net niet op de grond zijn. Deze oefening dien je met vijftien herhalingen ongeveer drie keer te doen. Ben je een beginner? Dan kun je wat minder herhalingen en setjes doen van deze oefening. Het is een heerlijke oefening! Je zult je een kampioen voelen als je ze hebt gedaan. Je kunt het!

Veel succes met de kettlebell row met twee armen oefening!

Terug naar kettlebell oefeningen…

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam? Klik op één van de onderstaande links.

Klik op één van de bovenstaande links en neem direct actie, dit is mijn oplossing voor jouw probleem. Succes!

2 Reacties op "Kettlebell row met twee armen"

  1. Kees van Unnik

    says:

    Geachte
    Ik op 2 maanden na 80 jaar.Doe 2x per week fitnis waaronder ook kracht training .duur 2uur.Ook buiktrainingen .Wil ook oefeningen doen met kettlerbells. maar wat mag het gewicht zijn .Dat wordt namelijk nooit vermeld.Dit om blessures te vermijden. Ik ben 66 kg en 1.65 lang .is het ook op deze leeftijd nodig om extra voeding te nemen.Daar wordt zo weinig over vermeld voor oudere mensen. Ik train met dumbels en apperatuur van Technogym.

    • vallie

      says:

      Beste Kees,
      Gezien je een beetje ouder bent dan de gemiddelde kettlebell-beoefenaar zou ik met een iets lager gewicht starten. Normaal is een goed startgewicht voor mannen 12kg. Ik raad je aan te starten met 6 a 8kg.
      Je leest vaak dat een goed startgewicht voor mannen 16kg is maar als je beginnende beoefenaars met een kettlebell van 16kg swings laat uitvoeren blijkt dit in de praktijk meestal te zwaar. Je gaat dan je vorm negatief beïnvloeden.
      Het is niet het gewicht dat tot blessures leid, maar het herhaaldelijk foutief uitvoeren van de bewegingen. Start met 6 a 8kg en voer de oefeningen de eerste maand gecontroleerd (niet te snel) uit totdat je ze op een natuurlijke routineuze manier correct kan uitvoeren. Werk steeds vanuit je core, en hou deze onder spanning.Dit is belangrijk bij kettlebell en wordt vaak vergeten! Kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit bij kettlebell, als je de oefeningen correct uitvoert vermijd je blessures en bekom je sneller resultaat! Succes!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *