Kettlebell sumo high pull

Met deze oefening die op een gemiddeld niveau wordt uitgevoerd train je jouw armen, schouders en ook je benen. Het heeft echter niet zo heel veel met sumo worstelen te maken.

Stap 1 

Begin met de kettlebell tussen je voeten. Zet je voeten net buiten je heupen en pak dan met beide handen de kettlebell vast.

Stap 2

Buig je knieën en druk je heupen naar achteren. Misschien weet je hoe een sumo worstelaar in positie gaat staan voordat hij begint met de worstel wedstrijd, deze houding moet je aannemen.

Stap 3

Gebruik nu je kracht vanuit je heupen en swing je armen naar boven. Gebruik je hele lichaam!

Stap 4

Breng het gewicht weer terug naar de grond.

Doe deze oefening met vijftien herhalingen en doe dit met drie setjes. Lukt dit niet? Werk er dan aan om dit aantal te behalen. Je mag ook gerust variëren met het aantal herhalingen. Zo went je lichaam niet aan het aantal herhalingen van de oefening en krijg je meer resultaat.

Veel succes met de kettlebell sumo high pull!

Terug naar kettlebell oefeningen…

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam? Klik op één van de onderstaande links.

Klik op één van de bovenstaande links en neem direct actie, dit is mijn oplossing voor jouw probleem. Succes!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *