Kettlebell swing met een hand

Een oefening voor de wat gevorderde beginner. Deze oefening is goed voor je schouders, je rug, je heupen en je benen. De oefening is eigenlijk gelijk aan de kettlebell swing met twee handen. Alleen nu doe je deze oefening met een hand.

Stap 1

Je gaat dus weer rechtop staan om te beginnen. Je voeten staan net iets buiten je heupen en je hebt ze licht gebogen. Ook druk je de heupen wat naar achteren.

Stap 2

Je laat je lichaam wat omlaag komen en laat de kettlebell tussen je benen doorgaan.

Stap 3

Hierna kom je omhoog, waarbij je de kettlebell met een hand vasthoudt.

Aangezien je een hand gebruikt is het belangrijk om deze af te wisselen. Je kunt met de linkerarm starten en dan overgaan naar de rechterarm. Doe ongeveer vijftien herhalingen per keer en doe dan vier setjes, waarbij je er twee per arm doet. Dit patroon is echter afhankelijk van hoe gevorderd je bent met de kettlebell.

De kettlebell swing met een hand is een uitstekende oefening om je lichaam goed te trainen.

Terug naar kettlebell oefeningen

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam? Klik op één van de onderstaande links.

Klik op één van de bovenstaande links en neem direct actie, dit is mijn oplossing voor jouw probleem. Succes!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *