3 Stappen voor de Kettlebell Swing met Twee Handen

Dit is een goede oefening voor de beginner. Het is een oefening waar je uitstekend mee kunt starten.

Stap 1

Je gaat rechtop staan en spreid je benen net wat verder dan de heupen.

Stap 2

Pak de kettlebell vast met allebei de handen en laat de handpalm naar beneden wijzen als je jouw armen recht voor je houdt.

Stap 3

Buig je knieën lichtjes en druk je heupen iets naar achteren. Laat je lichaam wat omlaag komen en swing dan de kettlebell omhoog in een rechte lijn.

Let op! De kracht moet uit de heupen komen en niet vanuit je armen als je rechtop komt. Doe dit zo’n vijftien keer en neem dan een korte pauze. Hierna kun je de oefening nog een keer herhalen in een setje van vijftien keer. Als je pas begint dan kun je ook starten met tien herhalingen per set. Iedere keer dat je de oefening doet kun je er dan meer herhalingen van maken. Doe dit tot je rond de dertig herhalingen per set komt.

Dit is een eenvoudige oefening, die je het beste aan het begin van de training kunt doen na een korte warming up. Het zorgt ervoor dat je lichaam helemaal in vorm komt. Veel succes met de kettlebell swing met twee handen!

Terug naar kettlebell oefeningen… 

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam? Klik op één van de onderstaande links.

Klik op één van de bovenstaande links en neem direct actie, dit is mijn oplossing voor jouw probleem. Succes!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *