One arm kettlebell press

Een van mijn favoriete oefeningen is toch wel de one arm kettlebell press. Het is een oefening op gemiddeld niveau en je traint er je armen en borst mee.

Stap 1

Ga op de grond liggen met je benen gestrekt. Pak een kettlebell vast die aan de zijkant van je ligt. De palm van je hand wijst naar binnen.

Stap 2

Nu breng je de kettlebell omhoog en draai je jouw hand met de handpalm naar je voeten.

Stap 3

Breng de kettlebell weer naar de grond en herhaal deze oefening tien keer.

Doe hierna nog een setje met je andere arm. Je kunt om en om de setjes herhalen. Het lijkt een eenvoudige oefening. Zeker als je het zo leest. Echter het uitvoeren vergt naast kracht ook concentratie. Zorg ook voor de juiste ademhaling. Als je de spieren aanspant adem je uit en als je rust krijgt adem je in. Zo heeft je lichaam zuurstof om de oefening goed uit te voeren. Dit geldt natuurlijk niet alleen bij deze oefening, maar ook bij alle andere kettlebell trainingen die je doet. En eigenlijk altijd wanneer het om krachttraining gaat!

Terug naar kettlebell oefeningen…

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam? Klik op één van de onderstaande links.

Klik op één van de bovenstaande links en neem direct actie, dit is mijn oplossing voor jouw probleem. Succes!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *