One arm kettlebell snatch oefening

Deze oefening is voor de gevorderde kettlebell beoefenaar. Het traint je schouders, je borst en je rug. Het is een heerlijke oefening, waarna ik mij altijd top voel.

Stap 1

Begin met de kettlebell tussen je knieën. Rek dan uit tot aan je tenen en trek dan de kettlebell omhoog tot aan je borst met je ellebogen dicht tegen je lichaam.

Stap 2

Breng daarna de kettlebell verder omhoog tot boven je hoofd. Houdt het hier een paar seconden vast en breng het gewicht dan terug naar de grond.

Stap 3

Begin nu weer bij het begin en doe dit acht keer.

Als je drie setjes kunt doen dan ben je op de goede weg! Het is zwaar, maar we weten dat je het goed kunt volhouden. Net als bij alle andere oefeningen met de kettlebell is het vooral belangrijk om nooit op te geven. Hou vol en blijf volop trainen met de kettlebell. Het is goed om te ontdekken, dat het vaak een onzichtbare grens is waar je doorheen moet. En als je hier een keer doorheen breekt dan zul je zien dat je trainingen met de kettle bell op een totaal nieuw niveau komen. En dat is natuurlijk een heerlijk gevoel! Ga ervoor!

Terug naar kettlebell oefeningen…

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam? Klik op één van de onderstaande links.

Klik op één van de bovenstaande links en neem direct actie, dit is mijn oplossing voor jouw probleem. Succes!

1 Reactie op "One arm kettlebell snatch oefening"

  1. Frits van Werven

    says:

    Mooie serie oefeningen.
    Mijn vraag: met welke gewichten
    kun je de diverse oefeningen verantwoord doen? De dubbel arm swing doe ik redelijk gemakkelijk met 16 kg. 20 vind ik net te zwaar

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *