Side step kettlebell swing

Een oefening voor de wat meer gevorderde kettlebell beoefenaar. Het is een oefening die goed is voor je benen en je rug.

Stap 1

Dit is een oefening die veel lijkt op de basic twee handen kettlebell swing. Je spreid je benen en hebt de kettlebell tussen je benen.

Stap 2

Je lift de kettlebell in een swing tot net niet boven je hoofd. Hierna laat je de kettlebell terugkomen.

Stap 3

Nu ga je echter met je voeten naar rechts als de kettlebell op de hoogste positie is. En als de kettlebell weer terugkomt laat je jouw andere voet volgen.

Stap 4

Doe de oefening vijftien stappen naar links. Wissel dan en doe vijftien stappen naar rechts.

Als je niet zo’n grote ruimte hebt waar je traint, dan kun je ook vijf naar links en vijf naar rechts doen. Herhaal de setjes drie keer. In een hele kleine ruimte kun je deze oefening ook goed uitvoeren. Ga in een hele kleine ruimte bijvoorbeeld een of twee passen naar links en dan weer naar rechts. Wees creatief.

Veel succes met de side step kettlebell swing!

Terug naar kettlebell oefeningen…

Ontdek de geheimen voor een sexy, slank & strak lichaam

Wil je direct resultaat, starten met het verliezen van buikvet en snel een mooi lichaam? Klik op één van de onderstaande links.

Klik op één van de bovenstaande links en neem direct actie, dit is mijn oplossing voor jouw probleem. Succes!

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *