Gekruist

Met de gekruiste buikspieroefening is de zijkant van de buik gemakkelijk te trainen. Met de gekruiste buikspieroefeningen train je de ene seconde de linkerzijde van de buikspieren en de volgende seconde de rechterzijde.

De gekruiste buikspieroefening is niet de gemakkelijkste oefeningen. Doordat je de ene keer naar rechts beweegt en de andere keer naar links raak je gemakkelijk uit balans.

Het is belangrijk de techniek serieus te nemen en veel te oefenen. Na verloop van tijd kun je de snelheid flink verhogen en een sixpack of platte buik ontwikkelen.

Stap 1

Ga op de rug liggen. Breng knieën naar je borst. Tot halverwege. Strek het ene been en houd het andere been gebogen.

Stap 2

Wissel continue de positie van beide benen. De handen mogen achter het hoofd worden gehouden en de ellebogen open.

Stap 3

Forceer de nek niet en blijf de oefening herhalen. De oefening zal in het begin misschien zwaar en lastig zijn. In een later stadium kun je gemakkelijk 30 tot 50 herhalingen maken.

10 Reacties op "Gekruist"

  1. somebody zegt:

    En kan ik ook inplaatsval kettlebels 7 km hardlopen, helpt dat ook om een strake buik te krijgen?

    • Timo zegt:

      Nee, dat hoort bij cardio training. Je kan beter eerst deze oefening doen en als je je krachtraining af hebt cardio (hardlopen enz) doen om het vet te verbranden.

  2. remilio zegt:

    is echt goed doe het nu 3 dagen en heb al resultaat trouwens ben pas 13 laat staan als je ouder bent

    • Timo zegt:

      Ik begon op mijn 12e. Het is bewezen dat het je groei niet verstoord. Gewoon doen als je eenmooie vriendin wilt.

      • Shi zegt:

        Het slaat nergens op dat als je zelf knap bent persee een mooie vriendin krijgt. Je krijgt wel meer zelfvertrouwen waardoor je eventueel eerder naar een knapper iemand durft te stappen ;).

        • Stefan zegt:

          ja, toch jammer dat iedereen naar het uiterlijk kijkt, ook al zeggen die meisjes van onder de 20 niet.

          • Stefan zegt:

            beter gezegd: ze doen net alsof ze het niet willen.

  3. Thom zegt:

    Hallo, ik ben 14 jaar oud ben 1,75 en weeg 73 kilo ben net begonnen ben benieuwd of ik overgewicht heb volgens mij niet train 2 keer per week en speel een wedstrijd ga vanaf nu activer beginnen met buikspier oefeningen wat zou ik per dag allemaal moeten doen ?

  4. Jasper zegt:

    Je mag die oefeningen toch niet elke dag doen als beginner? Ben 12 jaar. Om de hoeveel dagen mag je dan die oefeningen doen?

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *