Knee raises

Knee raises zijn een spectaculaire manier voor het trainen van de onderste buikspieren. De oefening is vrij zwaar, maar zorgt voor snel resultaat.

Het uitvoeren van de knee raises kan niet zomaar. Je moet ervoor zorgen de juiste materialen in huis te hebben of aan een balk of boomstam in de tuin te gaan hangen.

Wanneer de conventionele buikspieroefeningen je gaan vervelen zijn knee raises een leuke afwisseling. Bouw het aantal herhalingen rustig op en geniet van de spanning op de buik.

Stap 1

Probeer een veilige situatie voor jezelf te creëren. Als je valt moet je wel veilig vallen. Zorg dat je polsen niet beknellen bij de uitvoer van deze oefening en doe in het begin rustig aan.

Stap 2

Hang aan een balk of je eigen systeem en trek de knieën naar de borst vanuit een hangende positie.

Stap 3

Als je de knee raises een beetje beheerst, kun je de oefening op een zijwaartse manier uitvoeren. Je traint hierbij de zijkant van de buik.

8 Reacties op "Knee raises"

  1. anoniem zegt:

    ik heb niet het juiste materiaal hiervoor, is er een goede vervangende oefening??

  2. willem bos zegt:

    Geweldige oefeningen

  3. Mark zegt:

    Ik heb er het zelfde probleem als anoniem, en daarom zou ik graag willen weten of er een andere vervanging is?

  4. Chrisje zegt:

    Gewoon naar het schoolplein of speeltuin gaan in de buurt. Die hebben een klimrek en dan kun je daar je oefeningen doen. Wil je niet tussen de kinderen hangen. Doe het dan in de avond…

    Probleem opgelost.

    Wil je geld uitgeven,dan koop je zo’n stok die je tussen de deuropening kunt klemmen. ( werkt niet handig als je vrij lang bent zoals ik… )

  5. lars zegt:

    ik heb dat ook zoals anoniem en mark

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *