Zijwaartse crunch

De zijwaartse crunch lijkt heel erg op de normale crunch. Met de zijwaartse crunch worden echter niet zo zeer de middelste buikspieren getraind. Met de zijwaartse crunch worden de buitenste buikspieren getraind.

De zijwaartse crunch kun je het best pas uitvoeren wanneer je de normale crunch goed beheerst. Deze crunch is namelijk een variatie op de gewone. Wanneer je de gehele buik sterk en strak wilt hebben is het verstandig ook de buitenkant van de buik mee te nemen. De zijwaartse crunch vormt hiervoor de oplossing.

Stap 1

Ga op de rug liggen. De knieën mogen worden gebogen. De oefening gaat nu starten. Beweeg je rechter borst naar je linker knie.

Stap 2

Ga terug naar de basispositie en beweeg je linker borst naar je rechter knie. De zijwaartse crunch lijkt op de normale crunch. De zijwaartse crunch wordt echter schuin uitgevoerd.

Stap 3

Herhaal de zijwaartse crunch en wissel de oefening van links naar rechts af. Het is belangrijk de oefening rustig en beheert uit te voeren voor het juiste resultaat.

2 Reacties op "Zijwaartse crunch"

  1. felicia zegt:

    na hoeveel weken zie je het resultaat als je de oefening 2x per dag doet

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *