click tracking

3 Tips om je Onderkin Weg te Krijgen / Trainen

Onderkin oefeningen

Je kijkt naar jezelf in de spiegel. Waar de meeste aandacht doorgaans uitgaat naar je buik, billen of benen, valt je ineens wat op. Hoe kom je aan dat extra randje rond je kin? Dat je dat nog niet eerder had opgemerkt! Een onderkin: een klein randje vet onder je kin. Een niet zo charmant lichaamsdeel waarmee je zeker niet op foto’s wilt staan. In dit artikel leg ik uit wat je kunt doen tegen een onderkin aan de hand van een toegestuurde e-mail.

“Beste Johan,

Via jouw site heb ik al veel goede tips ontdekt voor het strakker krijgen van mijn buik. Ik heb hier al veel aan gehad. Toch zit een bepaald onderdeel van mijn lichaam me nog steeds dwars. Hoeveel ik ook sport, mijn onderkin verdwijnt maar niet. Ik stoor me hier heel erg aan en wil er graag vanaf. Heb jij misschien tips en oefeningen om van mijn onderkin af te komen?

Groetjes, Valerie”

Bovenstaande e-mail heb ik een paar dagen geleden in mijn inbox ontvangen. Ik wilde deze graag met jullie delen via dit artikel. Ik vind dat Valerie een erg goede vraag heeft gesteld! Omdat er wellicht meer mensen zijn met dit probleem, zal ik de vraag van Valerie in dit artikel uitgebreid beantwoorden.

Hoe ontstaat een onderkin?

Een onderkin kan door verschillende redenen ontstaan. Allereerst kan dit komen doordat je steeds ouder wordt. Hierdoor wordt de huid slapper. Dit zal niet bij iedereen gebeuren, want erfelijkheid speelt hierbij een grote rol. Bij veel mensen neemt het collageen in de huid af en daarom wordt je huid steeds minder elastisch en dus slapper. Dit proces start al vanaf je dertigste. Wil je een onder kin vanwege ouderdom vermijden? Ga dan een aantal jaar voor je dertigste verjaardag aan de slag met het tegengaan van de verslapping van de huid.

Daarnaast heeft de zon een grote impact op het beschadigen en dus het minder elastisch worden van je huid. De Uv-stralen zorgen namelijk voor de afbraak van het collageen en de elastine in je huid.

Een andere oorzaak van een slappere huid is het slapper worden van je spieren. Wanneer de spieren in je gezicht slapper worden, houd je huid over. Deze overige huid zal dan naar beneden zakken. Ook kan het snel verliezen van gewicht een effect hebben op het slapper worden van de huid. De vetlaag onder je huid neemt af en wanneer dit te snel gaat, wordt je huid niet meer opnieuw strak. Ook dit komt voornamelijk voor op latere leeftijd.

Als je op een jongere leeftijd veel gewicht verliest is de huid nog veel elastischer en heb je meer kans dat je huid strak blijft.

Behalve het ouder worden kan ook overgewicht zorgen voor het ontwikkelen van een onderkin. Wanneer je last hebt van overgewicht, zullen de oefeningen die ik je zo meteen ga geven niet genoeg zijn. Je zal dan eerst goed op je voeding moeten letten en meer moeten gaan bewegen, zodat de rest van je lichaam al resultaten vertoont. De beste tip is hier: verbrand meer calorieën dan je eet op een dag. Daarnaast is het aan te raden om veel te gaan bewegen en meerdere keren in de week te gaan sporten.

Voor een platte en strakke buik zul je (mogelijk) je vetpercentage moeten verlagen!

Hierbij speelt voeding een belangrijke rol. Daarom heeft Oscar Helm (afslankcoach) een simpel te volgen weekmenu incl. recepten gemaakt, zodat je precies weet wat je kan eten.

Klik hier en Oscar stuurt het gratis naar je toe.

Hoe kun je een onderkin voorkomen?

Hierboven heb je kunnen lezen hoe een onderkin ontstaat, maar hoe kun je dit nu voorkomen? Voorkomen is beter dan genezen, zeggen we altijd! We hebben het net al even gehad over de Uv-stralen waardoor de cellen in je huid sneller beschadigen en het verouderingsproces versnelt. Deze oorzaak kun je gemakkelijk voorkomen door zoveel mogelijk met het gezicht uit de zon te blijven. Kom je toch in de zon? Zorg dan dat je een hoge factor zonnebrandcrème gebruikt en deze gedurende dag regelmatig opnieuw aanbrengt.

Verder is een gezonde levensstijl belangrijk voor het behouden van een elastische huid. Zoals ik al vaker heb aangeven, is het van grote waarde om gezond en gevarieerd te eten, regelmatig te bewegen en voldoende te slapen. Hierdoor zal je huid zo lang mogelijk gezond en strak blijven.

Ook is het belangrijk om voldoende vitamines tot je te nemen. Krijg je deze niet genoeg binnen via jouw eetpatroon? Zorg er dan voor dat je supplementen inneemt om deze toch voldoende binnen te krijgen. In de drogist zijn er speciale supplementen te krijgen voor het verbeteren van de huid; vitamine A en C zijn hierbij belangrijk.

Zoals ik al eerder aangaf, begint het afnemen van collageen in je huid rond je dertigste levensjaar. Wees hier op voorbereid en ga vanaf je 26e verjaardag smeren met vochtinbrengende crèmes. Check de ingrediëntenlijst van moisturizers en zoek naar ingrediënten zoals vitamine A en C, alfahydroxyzuur (AHA), glycolzuur of betahydroxyzuur (BHA). Deze ingrediënten zorgen voor een gehydrateerde huid.

Wanneer je huid goed gehydrateerd is, zorgt dit voor een voller en strakker resultaat. Door hier al vroeg mee te beginnen, stel je het verouderingsproces uit en zal je zo lang mogelijk een strakke huid ervaren.

Gezichtscrème

Het trainen van je onderkin

Is het voor jou al te laat om een onderkin te voorkomen? Gelukkig is het daadwerkelijk mogelijk om je onderkin, net als de andere delen van je lichaam, te trainen. Wanneer je dit doet, zal je er snel een stuk jonger uitzien. Een onderkin geeft je namelijk vaak een wat oudere uitstraling.

Met de onderstaande oefeningen train je de spieren van de onderkant van je gezicht, je kin en je hals. Dit zal een natuurlijke facelift geven. Voordat ik je deze oefeningen laat zien, geef ik je nog wat tips voor de dagelijkse houding van je hoofd. Ook deze houding zal de huid rondom je kin minder slap maken.

Probeer bijvoorbeeld op je rug te slapen. Hierdoor zullen je gezicht en nek niet verfrommelen. Behalve dat het helpt tegen het uitzakken van de huid rondom je gezicht, helpt het ook tegen het uitzakken van je borsten.

Tegenwoordig kijken we vaak op onze mobiele telefoon. Wanneer we dit doen, kijken we voornamelijk naar beneden en dit is niet goed voor het strak houden van de huid rondom je gezicht. Probeer dus je telefoon recht voor je gezicht te houden wanneer je er op kijkt.

De oefeningen voor het trainen van je onderkin

Onderstaand vind je een aantal oefeningen voor het wegkrijgen van je onderkin. Om het gewenste resultaat te behalen, zal je deze oefeningen wel regelmatig moeten uitvoeren. Het is belangrijk dat je dit minimaal een maand volhoudt en niet te snel opgeeft. Pas na een maand zal je resultaat zien, dus houd vol! In principe kun je deze oefeningen overal uitvoeren. Toch is het begrijpelijk als je deze oefeningen in een ruimte uitvoert waar je alleen bent. Het kan er nogal vreemd uitzien voor anderen.

Hoofd hangen

1. Hoofd hangen

Wanneer je deze oefening vaak uitvoert, zullen je spieren vanzelf strakker worden. Is het in het begin te zwaar? Leg dan je hand achter je hoofd om te helpen. Naarmate de spieren sterker worden kun je je hand weglaten.

  1. Ga plat op je rug op een bed of bank liggen.
  2. Zorg ervoor dat je hoofd over de rand hangt.
  3. Trek nu je hoofd op naar je borst.
  4. Laat je hoofd weer hangen en herhaal dit 5 keer.

2. Het liften van de kin

Bij deze oefening train je de spiergroepen die zich aan het onderste deel van je gezicht en de voorkant van je hals bevinden.

  1. Ga rechtop staan of zitten.
  2. Til je kin op richting het plafond.
  3. Duw de kin nog een beetje verder naar boven totdat je het voelt trekken bij de kaaklijn en de voorkant van de nek.
  4. Houd dit 10 seconden vol en kom dan weer terug in een normale positie.

3. De leeuw

Deze oefening komt uit de yogawereld. Deze oefening kun je zo vaak uitvoeren als je wilt.

  1. Ga op je knieën zitten.
  2. Leg je handpalmen op je knieën.
  3. Maak je ogen zo groot mogelijk en open je mond zo ver mogelijk.
  4. Kijk naar boven.
  5. Steek nu je tong zo ver mogelijk uit en probeer hiermee je kin te raken.
  6. Houd deze positie 5 tot 10 seconden aan terwijl je het woord ‘aah’ produceert.
  7. Ontspan en herhaal.

Kusoefening onderkin

4. De kusoefening

Wanneer je deze oefening uitvoert, zal je dit goed voelen onder de kin en bij de kaaklijn.

  1. Ga rechtop zitten of staan.
  2. Beweeg je hoofd naar achteren en laat je kin naar het plafond wijzen.
  3. Maak met je mond overdreven kusbewegingen.
  4. Houd per beweging een paar seconden vast.
  5. Dit herhaal je 10 tot 20 keer.

5. De nekoefening

Met deze oefening train je je nekspieren. Dit zorgt ervoor dat ook je onderkin minder zal worden. Probeer deze oefening rustig uit te voeren en je nek hierbij niet te forceren.

  1. Ga rechtop zitten of staan.
  2. Draai je hoofd naar de linkerkant van je lichaam en leg je kin op je schouder.
  3. Draai nu je hoofd terug naar het midden en houd je kin omlaag.
  4. Beweeg nu je hoofd naar je rechterschouder en leg je kin op deze schouder.
  5. Herhaal dit 10 keer.

6. De kaakoefening

Met deze oefening train je de spier die van je hals naar je kaak loopt. Hierdoor zal je kaaklijn een stuk mooier worden.

  1. Doe je mond open en zorg ervoor dat je ondertanden en boventanden los van elkaar komen.
  2. Trek je onderlip over de tanden van je ondergebit.
  3. Beweeg je onderkaak omhoog en omlaag.
  4. Herhaal dit 15 keer en doe deze herhalingen 2 keer per dag. Dit kun je bijvoorbeeld bij het opstaan en voor het slapengaan uitvoeren.

Ongebruikelijke tips om snel buikvet te verbranden en die platte en strakke buik van je dromen te krijgen

Wil je die strakke en platte buik krijgen met snel én blijvend resultaat? Dan raad ik je aan om het boek van Oscar Helm te bekijken.

Hij heeft reeds duizenden vrouwen én mannen geholpen hun droomlichaam te krijgen én te behouden!

Ontdek nu zijn baanbrekende methode voor strakke buikspieren:

Strakke Buik Bijbel Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *